Piata dedicata hainelor pentru copii are, de cativa ani, un jucator de clasa – AnneBebe. Afacerea de familie a pornit din 2001 si numara in prezent trei magazine amenajate impecabil, amplasate in trei centre comerciale importante din Bucuresti, care celebreaza grija pentru detalii si pentru produse de calitate a Mariei Diaconu si a fiului sau Alexandru. Fiecare cu responsabilitatile sale, cei doi se implica zi de zi in viata “bebelusului propriu: AnneBebe”, dupa cum isi alinta ei afacerea. Iar dupa grija pe care i-o poarta, se poate spune ca sunt niste parinti exemplari.
In magazinele AnneBebe se gasesc tinute pentru botez si ocazii speciale (pentru copii cu varste cuprinse intre 0 si 8 ani), trusouri pentru maternitate si primele zile de viata ale bebelusului. Pe langa marfa productie proprie, pe rafturile AnneBebe se afla produse purtand etichetele Ferre, Laura Biagiotti, Ferrari, Stella, ColloriChiari. In plus, exista si un magazin cu mobilier complet pentru camera bebelusului, carucioare si alte accesorii (Nanan, Erbesi, Foppapedretti, SaraBanda). Despre business si despre provocarile sale ne-a vorbit Alexandru Prunaru, directorul de marketing al AnneBebe.
De cat timp sunteti pe piata? Care a fost evolutia businessului?
AnneBebe este un brand suta la suta romanesc si a trecut de mult de stadiul de bebelus: suntem pe piata inca din 2001, iar de atunci si pana acum am facut multi pasi in zona de confectii si accesorii pentru copii. Este un business croit dupa tiparele unei afaceri de familie, unde fiecare membru este cel mai bun in ceea ce face: mama mea, Maria Diaconu, se ocupa de partea de productie si dezvoltare; ea este motorul care da culoare si stilul caracteristic AnneBebe, iar eu ma ocup de marketing, dezvoltarea lanturilor de magazine, importuri si exporturi, mai exact pun in scena tot ceea ce se intampla in spate, in atelierele de croitorie. Restul echipei s-a integrat in timp in ceea ce am construit ca brand, bebelusul nostru propriu: AnneBebe.
Am inceput comercializarea produselor in magazinele proprii din 2010, cand am deschis in Cocor primul concept store. A urmat cel de-al doilea in martie 2011 in Unirea Shopping Center, iar dupa un an, in martie 2012, cel de-al treilea magazin a „facut primii pasi“ in Baneasa.
In 2013 am aparut pe piata cu magazinul de mobila, carucioare si alte accesorii pentru bebelusi. Inca din 2010, odata cu deschiderea primului magazin, largind gama de produse, am ajuns sa exportam catre Italia o mare parte din ceea ce produceam. Ghidati de client, am ajuns si noi sa importam din Italia, Spania, Anglia branduri complementare cu AnneBebe (GF Ferre, Laura Biagiotti, Ferrari, ColloriChiari).
Ce tip de produse realizati, pentru ce varste? Lansati mai multe colectii pe an, ce capacitate de productie aveti?
Am inceput cu productia de uniforme scolare, hainute pentru serbari si tinute pentru evenimentele importante din viata copiilor (botez, nunta, cununii) si alte momente unice.
In momentul de fata productia se axeaza pe hainute de botez (0 -1 an) si pentru alte evenimente speciale din viata copiilor (0 – 8 ani). Lansam anual patru colectii.
Cum reusiti sa supravietuiti pe o piata dominata de mari branduri internationale, care au capacitatea de a veni cu alte preturi?
Este adevarat ca piata romaneasca a avut de suferit in ultimii ani, insa reusim sa venim cu preturi care i se adreseaza intr-un mod corespunzator, reflectat in raportul calitate-pret: folosim materiale naturale si realizam modele unicat de un nivel calitativ ridicat. Pe de alta parte, capacitatea mare de productie ne ajuta la minimalizarea costurilor.
Ce cauta cumparatorul roman, care sunt cele mai solicitate articole?
Cumparatorii cauta variante avantajoase pentru botezuri si evenimente cu stil, modele unicat si care sa-i scoata putin din banalitatea botezurilor traditionale sau clasice; cu alte cuvinte, vorbim despre lucruri unice, speciale! Se cauta produsele din bumbac sau din materiale naturale (matase, bumbac bio).
Cum v-a mers anul acesta, ce planuri aveti?
Intentionam sa ne dezvoltam platforma de shopping online, pentru a le facilita clientilor nostri modalitatile de achizitie, pentru a-i tine la curent cu noutatile, dar si pentru a comunica mai usor cu ei. Feedbackul acestora este important pentru noi, asa ca prezenta pe retelele de socializare este de mult un must have si vom continua in aceasta directie.
Cine se ocupa de dezvoltarea de produs, dar de partea de creatie?
Suntem o companie suta la suta romaneasca, iar dezvoltarea de produs si creatia se fac intern, de catre doua echipe de designeri romani (aproximativ 10 persoane), care aduc in fiecare sezon noutati si modele cat mai apropiate de dorintele si sugestiile clientilor. Incercam sa ne apropiem si sa ne fidelizam tot mai mult clientii prin a le oferi exact ceea ce cauta pentru copiii lor sau pentru cei pe care urmeaza sa ii boteze.
Cum incercati sa va faceti cunoscuti pe piata?
Investim foarte mult in promovare prin aparitii TV, reviste, evenimente la care participam sau pe care le organizam. Strategiile de marketing sunt puse la punct de o echipa pe care am creat-o ca serviciu intern, pentru o mai buna reprezentare a directiei pe care vrem sa mergem. Ne facem cunoscuti prin serviciile de calitate pe care le asiguram in vanzarea directa cu clientii (in magazine si in curand si online). Departamentul de vanzari are un colectiv cu experienta, care este tot timpul alaturi de clienti, oferindu-le solutia cea mai avantajoasa pentru nevoile lor. Asiguram sesiuni de shopping consiliat, cu un personal foarte bine pregatit, care reuseste sa le ofere celor mai pretentiosi clienti unicitate si haine personalizate pentru fiecare eveniment.