Orice rochie care „se respectă” trebuie ambalată frumos și vândută în husă, de aici nevoia unui business de protecție a confecțiilor textile. Asined este deja la a doua generație, s-a început cu huse pentru autoturismele Dacia, dar Denisa Gănescu, fiica fondatorului, a observat o nevoie a pieței de fashion pe care n-a lăsat-o descoperită.

Businessul are mai bine de 20 de ani și este printre puținele de acest fel din piață. Dacă ne referim doar la husele pentru haine, Asined a fost printre primii furnizori de pe piață. „Eram într-un magazin cu soțul meu, care voia să-și cumpere un costum, iar proprietarul magazinului se ruga de cineva să-i facă două-trei huse. Iar eu m-am oferit să le fac eu”, își amintește Denisa Gănescu, managerul Asined.

Cu toate că marea parte a designerilor locali preferă să-și importe din China, compania se adresează celor care nu vor să fie condiționați de volum și vor să-și personalizeze husele. Prima sa clientă a fost Doina Levința, au urmat Eli Lăslean, iar în prezent lucrează cu Cristallini, Cristina Săvulescu, dar și cu producători de costume bărbătești precum Niss Mode, pentru care a avut chiar comenzi de 500 de huse. Într-un fel, se poate spune că Asined este o oglindă a performanței designerilor, un cititor de vânzări, pentru că situația economică a acestora poate fi reflectată de numărul huselor comandate. A lucrat și pentru piața externă, o colaborare cu creatoarea olandeză Iris Van Herpen, care apelează des la producătorii români în ultimii ani. Și a îmbrăcat cu huse și mașinile personale ale lui Ion Țiriac.

Cu toate acestea, husele destinate industriei de modă nu reprezintă mai mult de 20% din volumul de business. Asined care confecționează toate tipurile de ambalaje textile, inclusiv saci, genți, învelitori, cutii, chingi de prindere și accesorii, huse de protecție pentru echipamente de sonorizare, pentru anvelope, accesorii de grădină, huse pentru pantofi sau pentru lenjerie.

Marea parte a producției merge pe zona automotive, unde fabrică storuri auto, saci pentru kituri de accesorii, huse pentru anvelope și altele. În plus, fabrica oferă și servicii de coasere pentru terți, dar și de debitare laser.

“Avem un serviciu de decupare cu laser pentru materiale textile. Am achiziționat un utilaj cu care designerii pot face forme atipice, tăieturi care să îmbogățească țesăturile și care este destinat micilor producători, dar ni s-a întâmplat să primim solicitări și de la fabrici mai măricele”, explică Denisa Gănescu.

Pentru tăierea cu laser nu se folosește masă de șpănuit, se lucrează foaie cu foaie, dar avantajul este mare în cazul unor țesături care se deșiră, pentru că nu mai este nevoie de surfilare, ci la tăiere se sigilează marginile. “În felul acesta se economisește o etapă de manoperă, plus că arată frumos.” (D.G.)

Sacii pentru haine sunt confecționați din diferite materiale, de la cei basic realizați din nețesute și care se încadrează în gama economică, până la cei din poliester sau chiar bumbac, premium. În plus, Asined oferă și serviciul de personalizare a acestora, prin serigrafie.

Țesăturile le achiziționăm din țară, de la Majutex, dar mai ales din import, depinde de proiectele pentru care se lucrează.

Afacerea este de nișă, iar produsele nu sunt scumpe, cu toate că implică destulă manoperă. Denisa îmi punctează și aspectul personalului, de care este mulțumită. Spune că dacă oamenii au salarii decente, nu pleacă. “Avem o echipă bună de confecționeri. Noi suntem de principiul că mai bine câștigăm mai puțin, dar avem o fluctuație mică de personal. Nu putem spune că plătim cel mai bine de pe piață, dar nici nu lucrăm rochii de mireasă, ci ambalaje textile, produse cu o valoare mică. Dar oamenii trebuie să simtă că nu muncesc doar pentru a supraviețui de pe o zi pe alta” (D.G.).

Asined are și ceva planuri de achiziție a unui soft de producție, dar “trebuie să mai creștem puțin pentru a se justifica cu adevărat investiția”.