Retailerul britanic de modă, cu producție și în România, se pare că a cerut furnizorilor săi o reducere a prețului comenzilor, în încercarea sa de a reduce costurile generale. Surse din industrie citează o scrisoare în care Asos cere un discount de 3% pentru toate livrările efectuate după data de 1 septembrie. Încercând parcă să menajeze mai degrabă tonusul acționarilor săi decât pe cel al furnizorilor, reprezentanții Asos și-au comunicat partenerilor obiectivele: “Am revizuit acordurile noastre cu furnizorii, luând în considerare investițiile semnificative făcute în ultimii ani, investiții pe care le vom continua, pentru a pune bazele creșterilor viitoare. Vrem să ne poziționăm în piață ca fiind una din puținele companii ce acționează la scară cu adevărat globală, și suntem convinși că ne vom atinge obiectivele.”

Asos e prezent pe toate piețele relevante pentru fashion retail, dar ceea ce a alimentat cu adevărat creșterea companiei fondate în 2000 sunt vânzările online. Furnizorilor li se cere acum să scadă prețurile cu 3%, cerere care amintește, ca de fiecare dată când un brand face economii în producție, că : “dezvoltarea noastră va fi și în beneficiul partenerilor noștri valoroși. Sperăm că veți înțelege această schimbare necesară și dorim să vă mulțumim pentru sprijinul vostru constant.”

Situația financiară a companiei nu pare să reclame totuși o scădere a costurilor de producție, din moment ce veniturile totale au crescut cu 11% în primul semestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 919,8 milioane de lire sterline. Dacă operațiunile din Marea Britanie au continuat trendul pozitiv, vânzările din Europa și SUA au fost temperate de ceea ce compania a numit “probleme operaționale” legate de deschiderea unui nou depozit pentru piața nord-americană.

Asos a anunțat la începutul anului și schimbări în politica de returnare a articolelor comandate și livrate. Retailerul britanic era cunoscut pentru flexibilitatea politicii de returnare a comenzilor, ceea ce, de altfel, a și stat la baza dezvoltării sale. În aprilie a.c., Asos a anunțat că ia în considerare înăsprirea condițiilor de returnare, ca răspuns la criticile crescânde cu privire la această politică cu consecințe dramatice pentru mediu: crește cantitatea de deșeuri textile iar transportul mărfurilor returnate produce amprentă de carbon. Creșterea exponențială a comerțului online, cu politici de returnare extrem de flexibile, confirmă trendul îngrijorător: se estimează că în 2019, doar în SUA, vor fi returnate mărfuri în valoare de 390 miliarde de dolari.