Epidemia de coronavirus a generat o criză fără precedent în retailul de fashion, lovind în egală măsură branduri mari, cu tradiție de sute de ani, și mărci mici, independente. Unele dintre ele aveau deja probleme serioase, încă dinaintea Covid-19, precum marile magazine americane J. Crew, J.C. Penney sau Neiman Marcus Group, dar altele au fost afectate și pentru că nu aveau implementată o strategie potrivită pentru vânzările online, precum Warehouse.
Dintre cele mai răsunătoare falimente ale primei jumătăți de an se numără True Religion, producătorul californian de jeanși care a mai avut probleme și acum trei ani și nu a reușit să le rezolve, J. Crew, important retailer american care își continuă operațiunile online, dar a anunțat că va oferi acțiuni în schimbul celor 1,65 miliarde $ reprezentând datorii, John Varvatos, brand de fashion cu sediul în New York, retailerul de încălțăminte și accesorii ALDO, grupul Neiman Marcus, retailerul american J.C. Penney cu o vechime în piață de 107 ani, brandul britanic de accesorii Lulu Guiness, casa de modă Diane Von Furstenberg (partea britanică), brandul de jeanși G Star Raw, Brooks Brothers, Ascena Retail Group (care deține brandurile Ann Taylor, Justice, Lou & Grey și Lane Bryant), francezii de la Naf Naf, brandul italian de îmbrăcăminte de lux pentru bărbați Corneliani, și brandurile britanice Warehouse și Oasis.
Chiar dacă ele încă și-au menținut vânzările online, închiderea magazinelor fizice și a operațiunilor va avea efecte în lanț atât asupra propriilor angajați, cât și asupra furnizorilor de materiale, accesorii și a producătorilor.
Foto – Retaildesignblog.net