Grupul de fast fashion H&M a făcut publice rezultatele financiare pentru anul care a trecut. H&M a obținut vânzări nete de 18,4 miliarde € și un profit operațional de doar 305,5 milioane €, de cinci ori mai puțin decât în 2019. Prin comparație, în 2019 vânzările nete ajungeau la 22,9 miliarde €, iar profitul la 1,7 miliarde €.
Vânzările retailerului suedez au fost puternic lovite de efectele negative ale pandemiei de Covid-19. Chiar dacă a avut un start bun, cu câștiguri aproape duble în primul trimestru, a urmat apoi perioada în care magazinele au fost închise temporar pe multiple piețe.
Chinezii continuă să boicoteze H&M
Vânzările H&M au scăzut cu 21% iarna aceasta
Weekday, brand aparținând H&M, a lansat o colecție de jeanși din deșeuri textile
În total, 80% din cele aproape 5.000 de magazine ale grupului H&M au fost închise pentru anumite perioade, ceea ce a dus la performanțe mai slabe decât în 2019.
În anul care a trecut, 28%din totalul vânzărilor grupului au venit din mediul online. S-a intensificat și digitalizarea magazinelor, astfel că s-a deschis magazinul online H&M din Australia, iar COS, Monki, Weekday, & Other Stories și ARKET au fost deschise online în Bulgaria, Croația, Cipru, Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Luxemburg, România, Rusia și Elveția.
În ce privește spațiile fizice, în exercițiul financiar 2020, grupul H&M a deschis 129 de magazine, inclusiv francize și a închis 187 de magazine. Pentru 2021, se vor închide alte 350 de magazine și se vor deschide puțin peste 100 de magazine noi.
Pe piața românească, H&M a avut performanțe mai slabe în 2020 decât în 2019. Astfel, vânzările au scăzut de la 260 milioane euro la 208 milioane euro. La finele lunii noiembrie 2020, retailerul avea 57 de magazine fizice în țara noastră și nu a închis niciunul. Prin comparație, în Italia, Franța, Danemarca sau Turcia au fost închise câte 7 magazine anul trecut, iar cele mai multe în Marea Britanie, SUA și China (-16, -11, -15).