Săptămâna trecută, Helena Helmersson, CEO al retailerului suedez, a declarat că Hennes & Mauritz, în pofida dificultăților generate de pandemie, va ieși mai puternică din criză și că, pe termen lung, businessul are potențial de creștere.

Declarația vine în contextul în care compania a anunțat o scădere a vânzărilor de 21% în trimestrul care se încheie la 28 februarie, iar acționarii au aprobat propunerea boardului de a nu plăti dividende.

„Pandemia nu s-a încheiat, dar stăm pe o fundație solidă,” a declarant Helmersson în cadrul prezentării susținute înaintea adunării generale anuale, adăugând că retailerul s-a adaptat la condițiile noi din piață prin accelerarea transformării sale digitale și prin sporirea eforturilor de a crește sustenabilitatea proceselor și a produselor. „Suntem precauți în ceea ce privește incertitudinile care încă mai există, dar suntem ferm convinși că grupul H&M va ieși mai puternic din criză. Avem branduri puternice, bine poziționate, și ne vom strădui să devenim mai buni, mai rapizi, mai flexibili,” a continuat Helmersson.

Grupul, care operează mai multe branduri pe lângă H&M – Cos, Monki, & Other Stories, Arket și Weekday, a redus costurile și a renegociat chiriile pentru spațiile de retail pe care le exploatează. Hennes & Mauritz începuse încă dinaintea pandemiei să-și îmbunătățească serviciile digitale și să-și adapteze oferta.

Haine de închiriat la Hennes&Mauritz

Vânzările H%M au scăzut cu 21% iarna aceasta

Acțiunile retailerilor de fashion cresc din nou

Previziunile sunt prudente în ceea ce privește industria fast-fashion. Se consideră că revenirea va fi înceată și moderată, mai ales pentru că se reconfigurează harta magazinelor stradale. Pe de altă parte, un studiu al platformei de shopping online Shopify arată că vaccinarea și ridicarea restricțiilor nu au afectat comerțul electronic global. Compania canadiană, care deservește peste un milion de magazine online, a încheiat primul trimestru al anului cu rezultate financiare în creștere. În 2020, afacerile găzduite de Shopify au generat peste 307 miliarde dolari în economia globală, ceea ce arată creșterea comerțului electronic în pandemie, creștere menținută și în 2021.