După Benetton, și brandul britanic Marks & Spencer renunță la colaborarea cu fabricile românești.
Anunțul a fost făcut de publicația Capital, care a precizat că grupul Marks & Spencer avea acum un an trei furnizori de îmbrăcăminte în țara noastră – Art Limited (Iași), Alextricot (Dolj) și Sarmac (Bihor), plus fabrica Alka pentru produse alimentare. Aceasta din urmă este singura care a rămas pe lista furnizorilor în prezent.
Brandul Marks & Spencer funcționează pe piața românească din 2000, iar din 2017 prin intermediul francizei deținute de Voici La Mode. Retailerul este prezent cu segmentul de modă și încălțăminte în cele trei magazine din București – Băneasa Shopping City, Plaza România şi Bucureşti Mall.
Marks & Spencer va disponibiliza 7.000 de persoane
Retailul atinge maturitate digitală în Marea Britanie
În raportul investitorilor, publicat în luna iunie, grupul Marks & Spencer anunță că are furnizori din 44 de țări: 1.308 fabrici și în jur de 906.000 muncitori lucrează pentru produsele purtând această marcă.
Brandul a avut un an slab, cu venituri în scădere de 31,5% și o pierdere de 129 milioane de lire sterline pe segmentul îmbrăcăminte și articole pentru casă.
Carantina instituită în Marea Britanie a determinat clienții să cumpere mai degrabă îmbrăcăminte casual, pentru copii și articole pentru casă, în defavoarea ținutelor formale și cele pentru sărbători.
Vânzările online au crescut cu 53,9%, așa că Marks & Spencer s-a concentrat pe oferirea unei game cât mai variate de produse. Au fost stabilite colaborări și cu alte branduri, care sunt prezente acum pe platforma sa online. Printre acestea se numără Ghost, Seasalt, Hobbs, Joules, Sosandar și White Stuff.
Brandul are acum o bază de clienți activi de peste 9 milioane de persoane, ceea ce face ca platforma sa să fie una dintre cele mai mari din Marea Britanie. Prioritatea managementului brandului este să crească disponibilitatea online, prin introducerea unor game care se vor vinde doar pe net.