În ultimii ani, piața produselor de lux pre-owned a cunoscut o dezvoltare explozivă la nivel global, tendință care se observă și în România. Evaluată la 32,61 miliarde de dolari, conform Research And Markets.com, piața produselor de lux pre-owned este estimată să ajungă la valoarea de 51,77 miliarde de dolari până în 2026, cu o rată de creștere anuală de aproape 10%.
Trendul de creștere accelerată pe acest segment se observă și în România. „Numărul celor interesați de produsele de lux pre-owned s-a dublat în ultimii 3 – 4 ani”, observă Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet. Important retailer de produse de lux pre-owned de pe piață, compania românească a înregistrat în ultimii ani creșteri cu până la 25% pe această linie de business.
Consumatorii produselor de lux sunt din ce în ce mai tineri, cu afinitate către shoppingul online și atenți la aspectele sociale și de mediu. Și în România, clienții care preferă produsele de lux deținute anterior de alte persoane se încadrează în aceeași categorie: „Pentru segmentul ceasurilor de lux clienții sunt preponderent bărbați, care se situează în intervalul de vârstă între 35 și 44 de ani, iar pentru gențile semnate de designeri renumiți clienții se încadrează în aceeași categorie de vârstă, dar sunt 68% femei”, explică CEO-ul CreditAmanet.
Cosmin Popovici dezvăluie că preferințele clienților se îndreaptă în proporție de peste 65% spre bijuteriile din aur, fiind urmate de ceasurile de lux, gențile de lux și bijuteriile cu diamante.
„Interesul crescut pentru produsele de lux pre-owned este un fenomen complex, care se explică prin interacțiunea unor factori multipli, sociali, economici, dar și care țin de contextul internațional. Clienții dezvoltă noi obiceiuri de consum, vor investiții mai sigure și nu renunță la bunurile de lux, deși nu au disponibilitatea să plătească sume exorbitante pentru ele”, mai spune Cosmin Popovici.
O geantă semnată de un designer renumit, un inel cu diamante sau un ceas de lux sunt produse care pot avea un preț exorbitant, pe care multe categorii de clienți nu sunt dispuse să-l plătească. Piața produselor pre-owned reprezintă alternativa cea mai convenabilă pentru acestea. CEO-ul CreditAmanet spune că există o categorie specială de clienți pentru acest tip de bunuri de lux: „Sunt cei care își doresc anumite genți de lux de la producători ca Hermès sau Chanel, care au restricționat achizițiile la doar două obiecte pe an. Acești clienți vin în magazinele CreditAmanet sau cumpără online ca să evite listele lungi de așteptare”.
După cum dezvăluie Cosmin Popovici, gențile și ceasurile de lux comercializate de CreditAmanet sunt produse foarte atractive pentru clienții din țară, dar mai ales pentru cei din străinătate, care constituie 70% dintre cumpărători. Gențile de lux nu mai sunt în prezent doar un accesoriu menit să completeze o ținută, ci sunt considerate tot mai mult ca o investiție inteligentă, mai ales dacă sunt achiziționate pre-owned.
Creșterea inflației și insecuritatea economică au determinat clienții să identifice noi tipuri de investiții, mai sigure. Deși cu o notă exotică, gențile și ceasurile de lux, la fel ca bijuteriile din aur sau cele cu diamante oferă avantajul protecției contra efectelor inflației.
„În ultimii patru ani, numărul celor interesați să investească în produse de lux pre-owned s-a dublat, decizie explicabilă în contextul actual. Aceste produse sunt considerate investiții smart, pentru că nu numai că își păstrează valoarea inițială, ci o și cresc în timp. Cel mai scump ceas de lux vândut de CreditAmanet a fost un Rolex Daytona. L-a cumpărat un client din străinătate cu aproximativ 70.000 euro. Astăzi, acest ceas valorează peste 100.000 euro”, explică Cosmin Popovici, CEO-ul CreditAmanet.