Cel mai recent sondaj GLAMI Fashion (Re)search, desfășurat în rândul e-shop-urilor partenere, arată că 1 din 3 magazine online din România intenționează să crească prețurile produselor între 6% și 15% în 2023.
Cu toate acestea, preferințele consumatorilor nu sunt neglijate, deoarece 41% dintre comercianții online se gândesc la o schimbare a sortimentului pentru a satisface cerințele clienților. Ca țintă de afaceri pentru anul în curs, 24% își vor schimba cu siguranță inventarul și alegerile sortimentului de produse, iar 75% au în vedere adaptarea sortimentului la generațiile mai tinere.
Anul acesta, 50% dintre magazinele online de modă vor comanda loturi mai mici din fiecare model, dar într-o varietate mai mare, în conformitate cu tendințele. Pe de altă parte, 25% dintre e-tailerii care au luat parte la studiul GLAMI vor reduce cu totul numărul de stiluri.
Clienții online și instrumentele AI
Nucleul clienților din segmentul e-commerce, milenialii și, într-o măsură tot mai mare, membrii generației Z, au o viziune diferită asupra cumpărăturilor și consumului, comparativ cu generațiile anterioare. De exemplu, sunt dispuși să cheltuiască în mod conștient mai mult pe produse sustenabile.
Totodată, publicul din generația Z este mai bine educat în ceea ce ține de cumpărăturile realizate prin social media, online sau prin intermediul aplicațiilor mobile, dar și când vine vorba de cunoașterea beneficiilor noilor instrumente AI (bazate pe inteligența artificială) pentru găsirea brandurilor, stilurilor și mărimilor potrivite.
Personalizarea cumpărăturilor online – accent major în 2023
Operarea cu abordări mai sofisticate de analiză a datelor ar putea fi o formulă câștigătoare pentru mulți antreprenori e-commerce în 2023.
Personalizarea cumpărăturilor online îți permite să tratezi fiecare client ca pe un VIP. În e-commerce, aceasta folosește AI (inteligența artificială) și algoritmi bazați pe învățarea automată, pentru a oferi o experiență unică fiecărui vizitator al site-ului.
În ceea ce privește clienții, argumentul ce susține personalizarea este evident: oamenii se așteaptă ca brandurile să îi recunoască. De fapt, 80% dintre clienți au șanse mai mari să facă o achiziție atunci când brandurile oferă experiențe personalizate, potrivit Bigcommerce.com. 35% dintre participanții studiului GLAMI au afirmat că acesta este anul în care cu siguranță vor aduce îmbunătățiri datelor primare, se vor concentra pe experiențe omnichannel și asupra personalizării.