Tikki Shoes, afacere românească de familie ce produce și comercializează încălțăminte barefoot („mers desculț”) pentru copii și adulți, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 12,8 milioane lei și aproape 15.000 de clienți. Brandul Tikki Shoes a fost lansat în 2010 la Timișoara și a reușit de-a lungul timpului să devină un promotor al încălțămintei barefoot în România.

Conceptul barefoot sau, mai exact, încălțămintea tip „mers desculț”, a început să fie cunoscută în urmă cu 15 ani, cu precădere în străinătate. În România, conceptul barefoot a început să devină popular în rândul părinților ce căutau încălțăminte adecvată pentru copiii aflați la primii pași, atunci când o familie timișoreană a decis să pornească o afacere de la zero cu astfel de produse, cu design și linie de producție proprii. 

Deși încălțămintea barefoot este încă una de nișă, brandul românesc Tikki Shoes reușește pe an ce trece să-și consolideze poziția în piața românească. Începând cu anul 2015, brandul Tikki a ajuns și în străinătate, unde lucrează cu distribuitori în țări precum Germania, SUA, Cehia, Olanda, Austria, Franța. În prezent, din totalul produselor vândute anual, 70% dintre acestea merg în străinătate, iar 30% merg către clienți din România.

„Afacerea a început cu producția de încălțăminte barefoot pentru copii, în special pentru cei care fac primii pași. Ideea a luat naștere pornind de la nevoile copiilor noștri, am început să producem încălțăminte pentru ei și pentru prietenii noștri apropiați. Mai apoi, încurajați fiind de feedback-ul pozitiv primit, am trecut la producția și vânzarea unei game mai extinse: botoșei de casă, sandale, pantofi și ghetuțe de exterior pentru copii. Mai târziu am extins producția și către produsele pentru adolescenți și adulți, care au început să ne solicite să creăm produse și pentru ei”, a declarat Maria Mihanța, co-fondator al brandului Tikki Shoes.

Noi modele de încălțăminte barefoot pentru adulți în 2023

Deși pandemia a cauzat probleme mai multor business-uri, vânzările Tikki Shoes au înregistrat o creștere, datorată, în mare parte, faptului că oamenii s-au obișnuit să comande online. Totuși, o provocare a fost gestionarea angajaților și aplicarea măsurilor de distanțare, fiind nevoiți să închidă magazinul fizic pentru o perioadă. 

Cei doi antreprenori, Maria și Adrian Mihanța, au continuat să îmbunătățească produsele actuale, să scoată noi tipare bine construite, funcționale, păstrând un flux sănătos de producție.

Pentru anul 2023, Maria și Adrian își propun să pună mai mult accent pe producția și vânzarea produselor pentru adulți, lansând recent câteva modele noi. „Am lansat de curând un sneaker aerisit din mesh, și vom lansa în aprilie încă trei modele de pantofi, fie din piele naturală, fie din bumbac organic. În toamnă ne propunem să lansăm și primele ghete waterproof, atât pentru adulți, cât și pentru copii.”

Produsele Tikki Shoes se deosebesc prin design, dar mai ales prin materialele sustenabile folosite, cum ar fi pielea sau căptușeala fără crom și materialele textile organice.