Un concurs de design vestimentar creat cu ajutorul Inteligenței Artificiale, organizat de Tommy Hilfiger, a fost câștigat de două artiste din România. Creațiile celor două artiste vor fi utilizate în metaverse-ul Decentraland.
Celebrul brand de fashion a lansat un concurs de creații vestimentare generate cu tool-uri care integrează elemente de Inteligență Artificială, publicând pe Twitter un scurt ghid cu criterii pe care propunerile de design vestimentar trebuiau să le îndeplinească.
„Cred că este incredibil ca două artiste din România să fie alese câștigătoare ale acestui concurs, cu atât mai mult cu cât creațiile au fost independente una de alta, noi două cunoscându-ne abia după ce am aplicat la concurs. Mai departe, DressX va produce aceste design-uri sub formă digitală, astfel încât acestea pot fi purtate în mediul virtual și vor fi prezentate în studioul Tommy Hilfiger din Decentraland”, spune Irina Raicu.
Irina Raicu are un doctorat în Inteligență Artificială (AI), urmând un stagiu doctoral de doi ani la prestigioasa Universitate Sorbona din Paris. În prezent, dezvoltă pentru Microsoft produse tech bazate pe Inteligență Artificială, ocupându-se atât de strategie cât și de execuția acestora. Irina și-a expus lucrările în SUA (Microsoft Employee Exhibition în Redmond; AI Fashion Week în New York) sau în cadrul NFT Bucharest.
În vara acestui an, creațiile vestimentare digitale ale Irinei vor „prinde viață” la Milano, în cadrul unui proiect realizat de artistă, în parteneriat cu brandul de fashion sustenabil Ecoolska.
Alexandra Șerban are o experiență de peste 10 ani în recrutare, activând ca headhunter în domeniul IT și este cofondatoarea colecției de NFT-uri Supernatural, un proiect educațional dedicat dezvoltării personale și bunăstării mentale, fizice și spirituale, care îmbină arta, tehnologia și educația.
„În mai 2022 am creat primul NFT, reprezentat mai apoi cu ajutorul Realității Augmentate în cadrul Museumplein din Amsterdam. Competiția organizată de Tommy Hilfiger reprezintă prima mea validare oficială a faptului că am utilizat într-un mod creativ Inteligența Artificială în crearea unui design vestimentar”, afirmă Alexandra Șerban.
Potrivit raportului „The State of Fashion Technology”, publicat de McKinsey, în anul 2021 achizițiile de haine și accesorii virtuale au însumat 33 de miliarde de dolari la nivel internațional, printre brandurile care au făcut tranziția către fashionul digital numărându-se Gucci, Balenciaga, Dolce & Gabbana, Tiffany, Lacoste, Nike și Adidas.
Nike este, de altfel, marele câștigător atunci când vine vorba de vânzarea colecțiilor digitale. În 2022, brandul de articole sportive reușea să vândă 67.521 de sneakerși virtuali, pentru un total de 185 de milioane de dolari, potrivit Dune Analytics.