După ce s-a făcut cunoscută în țara natală Spania, cariera tinerei creatoare Esther Noriega continuă și în Olanda și Benelux. Brandul său are deja peste zece ani de existență, iar rochiile sale au îmbrăcat vedete precum Paris Hilton, dar și actrițe din Spania precum Eva Marciel, Melina Matthews, Marta Hazas și Nerea Camacho.

A studiat la școli de design din Madrid și Barcelona, apoi a colaborat cu companii cunoscute precum Pronovias, Amaya Arzuaga și Petro Valverde. În 2005 și-a fondat propriul brand care-i poartă numele și și-a deschis un atelier în orașul natal Valladolid din provincia Castilia, unde creează colecții contemporane, cu un puternic aport artizanal, în stiluri care să flateze o clientă tânără și cunoscătoare în ale modei. Colecțiile sale poartă un motto inspirat: “Feminitatea este puterea femeilor; moda, armura lor”. Brandul său e sinonim cu feminitatea și eleganța, iar stilul său contemporan a reușit să-i creeze o clientelă fidelă în toți acești ani. Esther a participat timp de cinci ani pe podiumul „Mercedes Benz Fashion Week Madrid”, ceea ce i-a adus și recunoaștere internațională. Stilul său este elegant, plin de detalii avangardiste, iar țesăturile pe care le folosește sunt luxoase, multe imprimate special, pe care le combină cu procedee de drapaj, mulaj, broderie, ornamente textile și cristale cusute de mână, dar și tăieturi laser. Esther îmbină astfel vechile tradiții cu tehnologiile de ultimă generație, pentru a lansa produse cu adevărat speciale.

Am stat de vorbă cu ea înaintea plecării spre Germania, unde participă la European Bridal Week.

De ce ai ales European Bridal Week din Germania în loc de Barcelona? Sau mergeți și acolo?

Cred că este foarte important să fi prezent la “European Bridal Week” din Essen pentru a ajunge pe piețe internaționale noi. Dar voi participa și la Barcelona Bridal Fashion Week: pe 26 aprilie 2018 îmi voi prezenta colecția „Sanger” pentru primăvara-vara anului 2019 într-un spectacol de modă de pe podiumul din Barcelona, iar între 27 și 29 aprilie voi expune cu un stand la târgul comercial BBFW, deoarece este un punct de întâlnire excelent pentru buyerii internaționali.

De ce crezi că există atât de multe mărci spaniole care fac rochii de mireasă? E ceva special în Spania când vine vorba de nunți?

Spania are o tradiție profundă privind celebrarea nunților. Femeile din Spania doresc să arate cât de frumoase și uimitoare pot fi la nunți – nu numai mireasa, ci și oaspeții. Poate că acesta a fost factorul care a ajutat la dezvoltarea unei industrii foarte puternice legate de moda de nuntă și petrecere. Cred că Spania are multe branduri de referință în zona îmbrăcămintei de nuntă.

Ce te-a împins către rochiile de mireasă și de ocazie? Faci totul în atelierul propriu?

M-am specializat pe zona de rochii de cocktail și de petreceri pentru evenimente speciale, pentru că îmi place să creez haine care să le prezinte pe femei cât mai frumoase cu putință. Le facem în atelierul nostru și uneori colaborăm cu alți producători spanioli. Este vorba de o procedură foarte delicată și artizanală.

Unde vinzi? Cum ai caracteriza piața de astăzi, mai dificilă decât cea de „ieri”?

Avem câteva puncte de vânzare în Spania și anul acesta am început să internaționalizăm marca în Belgia, Olanda și Germania. Lucrăm foarte mult pentru a fi prezenți pe noi piețe internaționale.