Grupul francez de lux Kering, care se străduiește să revigoreze vânzările la brandul său vedetă Gucci, a cumpărat o participație de 30% în cadrul mărcii italiene de modă Valentino de la fondul de investiții qatarez Mayhoola pentru 1,7 miliarde de euro. Kering beneficiază de opțiunea de a obține controlul asupra întregului pachet de acțiuni în următorii cinci ani.
Casa de modă Valentino, împreună cu brandurile Balmain și Pal Zileri, este deținută de fondul de investiții Mayhoola, controlat de familia regală a Qatarului.
Vânzările globale ale grupului francez de lux au fost de 4,96 miliarde de euro, la rate constante, fiind sub așteptările analiștilor, care estimau o creștere de 6%. Aceasta în comparație cu creșterea de două cifre a altor companii de lux, inclusiv a rivalului LVMH, care a raportat o creștere de 21% a vânzărilor diviziei sale de modă și marochinărie, care cuprinde brandurile Dior și Louis Vuitton.
Veniturile din comerțul cu amănuntul al Kering în America de Nord au scăzut cu 23% în al doilea trimestru, a declarat directorul financiar Jean-Marc Duplaix, adăugând că aceasta rămâne „o piață mai complicată pentru bunurile de lux”.
Șeful Kering, Francois-Henri Pinault, a declarat că rezultatele au fost „inferioare ambițiilor și potențialului nostru, în special la Gucci”. Săptămâna trecută, grupul a anunțat o remaniere semnificativă a conducerii, inclusiv plecarea veteranului Marco Bizzarri, CEO al Gucci, cu scopul de a revigora vânzările brandului.
Mayhoola, care a cumpărat Valentino în 2012, „va rămâne acționarul majoritar cu 70% din capitalul social și va continua să pună în aplicare strategia de succes de ridicare a mărcii”.
Achiziționarea pachetului de 30% din acțiuni ar trebui să fie finalizată înainte de sfârșitul anului, a precizat Kering. Valentino, una dintre cele mai cunoscute mărci de modă din Italia, are 211 magazine operate direct și a înregistrat venituri de 1,4 miliarde de euro în 2022.
Credit foto: Valentino Facebook