Aproape toți cei din industria modei pot fi de acord că managementul ciclului de viață al produselor (PLM) este necesar pentru a reuși în industria de azi. Trăim într-o economie din ce în ce mai digitală, unde atât consumatorii, cât și angajații din industrie așteaptă o experiență simplificată și inteligentă atunci când interacționează cu tehnologia. Acestea cer rezultate în timp real și software care leagă consumatorii, echipele de design și producție și lanțurile de aprovizionare în mod inteligent.
Alegerea sau redimensionarea unei soluții PLM, ca și în cazul oricărei aplicații software, poate fi un proces complicat dacă nu știți cum să faceți acest lucru. Am auzit cu toții povestea de groază a implementărilor software care depășesc bugetul sau nu respectă termenele limită. Acest lucru determină o mare nesiguranță atunci când este vorba de a face orice schimbare în soluția dvs. PLM sau de a alege una nouă. Cu toate acestea, există strategii pentru a depăși provocările legate de selectarea software-ului PLM care vă pot asigura liniștea.
Cheia este setarea obiectivelor din timp
Stabilirea obiectivelor la începutul procesului de selecție are un impact major asupra succesului adoptării unei soluții PLM. De fapt, ar trebui să vă elaborați obiectivele chiar înainte de a cere demo-uri. Cel mai important scop ar trebui să se alinieze obiectivelor dvs. de afaceri și ar trebui să clarifice modul în care soluția PLM vă va ajuta să atingeți aceste obiective. Acest lucru pare simplu, dar cu atât de multe opțiuni și funcționalități disponibile, companiile de fashion se pot pierde și ajung să achiziționeze un produs care va fi utilizat insuficient sau invers, care nu satisface nevoile companiei.
65% dintre utilizatorii PLM raportează că actualei soluții îi ia prea mult timp să prelucreze datele
Primul lucru pe care trebuie să-l luați în considerare atunci când va stabiliți obiectivele este modul în care lucrați azi și cum vă planificați (sau sperați) să lucrați în viitor. De exemplu, doriți să obțineți mai mult control asupra gestionării materialelor? Ce echipe și persoane trebuie să poată colabora în cadrul aplicației? Acestea sunt întrebări esențiale la care trebuie să răspundem pentru a construi funcționalitățile corecte din cadrul soluției software.
Puntea care separă pentru o mai bună continuitate
Alegerea unei soluții PLM este un proiect imens în sine. Pot apărea o varietate de dezbinări, ceea ce face ca procesul să fie mai dificil decât trebuie. Pentru a evita această problemă, asigurați-vă că toate părțile interesate sunt implicate în procesul de luare a deciziilor. În plus, asigurați-vă că sunt implicate numai părțile interesate necesare deoarece prea mulți oameni în echipa de selecție pot avea ca rezultat o serie întreagă de probleme. Părțile interesate ar trebui să participe toți la faza de stabilire a obiectivelor, astfel încât să aiba aceleași așteptări atunci când vânzătorii își prezintă demo-ul. Valoarea implicării tuturor părților interesate necesare va furniza obiective clare, iar nevoile din diferite departamente vor fi incluse în lista funcționalităților necesare pentru soluția software.
Un grup de părți interesate de multe ori lăsate în afara procesului de selecție PLM este echipa de proiectare, iar aceasta este o greșeală. O întâlnire separată și un workshop cu designerii îi ajută să simtă cum tehnologia îi va ajuta să dezvolte produse. De asemenea, le va da claritate cu privire la ceea ce au nevoie de la o soluție PLM.
Implicarea partenerilor globali în proiectul de selecție PLM este, de asemenea, o idee bună pentru companiile care se bazează pe comunicarea frecventă și colaborarea cu furnizorii. Intâlniți-vă cu ei față în față și făceți-i conștienți de proiect. Invitați-i să analizeze modul în care funcționalități diferite ar putea contribui la o mai bună colaborare.
15% dintre companii utilizează doar PLM / PDM pe plan intern, pierzând ocazia unei colaborări globale mai mari
Gestionarea canalelor de comunicare deschise
O companie trebuie să aibă canale deschise și clare de comunicare. Este obligatoriu ca liderii și părțile interesate să aibă timp să stabilească acest lucru încă de la începutul proiectului. Gestionarea strategiei, managementul așteptărilor și gestionarea cerințelor sunt trei modalități de promovare a acestui tip de comunicare productivă. Aceste trei tipuri de management ajută la determinarea motivelor pentru care compania are nevoie de o nouă soluție PLM, ceea ce se așteaptă să facă și ceea ce „trebuie să aibă”. O mare parte din acest lucru se întâmplă în faza de stabilire a obiectivelor și ajută compania să se îndrepte către o adoptare fără probleme, fără a se interpreta greșit nevoile și dorințele.
Optați pentru câștigurile rapide mai întâi
Căutările și implementările soluției PLM pot scăpa de sub control. În calitate de oameni, avem tendința de a fi încântați de tot ceea ce este nou și promite să ne facă viața mai ușoară. Este ca și cum ați cumpăra o mașină: Mulți oameni ajung să cumpere toate upgrade-urile de care nu au nevoie cu adevărat. În loc să adoptați integral o nouă soluție software, luati-o pas cu pas. Nu puteți rezolva orice problemă imediat, așa că alegeți victoriile rapide în primul rând. Identificați una sau două dintre problemele dvs. cu prioritate maximă și testați mai întâi aceste funcționalități. Așa vă veți feri de o slabă utilizare a tehnologiei PLM.
43% dintre întreprinderi nu utilizează în prezent soluția PLM / PDM pentru gestionarea țesăturilor și dezvoltarea materialelor, iar 60% nu o utilizează pentru ambalare / etichetare, iar 74% nu utilizează PLM pentru managementul de control
Cele mai puternice branduri din industrie au ales BlueCherry® PLM, soluția CGS, pentru a le ajuta să-și atingă obiectivele de business, iar acum o puteți testa si dvs. pentru a vedea dacă vi se potrivește.