Vânzările nete ale grupului Inditex au crescut cu 8% în anul fiscal 2019 până la 28,29 miliarde euro, consemnând creșteri în cazul tuturor brandurilor sale și în toate regiunile geografice în care e prezent. Primul trimestru al anului 2020 a adus însă scăderi: minus 4,9% în intervalul 1 februarie – 16 martie, și o scădere încă și mai accentuată, de 24,1% între 1 și 16 martie, urmare a pandemiei cu coronavirus.
Compania a anunțat că, luând în calcul pandemia Covid-19, a decis constituirea de provizioane de 287 de milioane de euro, care vor fi evidențiate în bilanțul pe anul 2019. Inditex a consemnat în 2019 o creștere a vânzărilor de 4,6% în Spania, care rămâne cea mai importantă piață a sa, reprezentând 15,7% din totalul cifrei de afaceri. Europa (fără Spania) reprezintă 46%, Americile, 15,8% și Asia cu restul lumii, 22,5%. Inditex a consemnat și creșteri ale vânzărilor prin platforma sa online – plus 23% în 2019, adică 3,9 miliarde de euro (14% din totalul vânzărilor).
Conform declarației grupului spaniol, vânzarea colecțiilor de primăvară-vară, primite bine de consumatori în februarie, va fi afectată de pandemie pe anumite piețe. La data de 17 martie, grupul închisese deja temporar 3785 de magazine din 39 de țări. În China, urmare a recomandării autorităților, Inditex are deschise doar 11 magazine.
Grupul a anunțat de asemenea că nu va lua nicio decizie cu privire la dividendele aferente anului fiscal 2019 și că problema se va discuta la ședința Consiliului de Administrație care va avea loc înaintea Adunării Generale a Acționarilor, în iulie 2020.