Grupul de fast fashion Inditex raportează pentru primul trimestru al acestui an scăderi ale vânzărilor de până la 44%, cu toate că a operat cu 88% dintre magazine închise.

În cel mai recent raport făcut public, Inditex a dezvăluit rezultatele pentru primul trimestru al anului, precum și o privire asupra planurilor de viitor. Iar dacă magazinele fizice au fost închise, vânzările online ale grupului au crescut cu 50% în primul trimestru, în mod deosebit în luna aprilie (+95%).

Directorul executiv al Inditex, Pablo Isla a declarat că în perioada următoare se vor aloca 1 miliard de euro pentru a stimula vânzările online și 1,7 miliarde euro pentru a integra platforma magazinelor. În acest fel, până în 2022, vânzările online sunt estimate să reprezinte 25% din total, comparativ cu 14% în 2019.

În plus, fiecare magazin va avea o importantă componentă sustenabilă – folosind mai puțină energie, eliminând folosirea plasticului de unică folosință, reciclând toate materialele și încurajând refolosirea tuturor hainelor.

Raportul Inditex precizează că profitul brut a rămas constant în perioada coronavirusului, reprezentând 58,4% din vânzări, iar luna aprilie s-a încheiat cu inventare cu 10% mai mici decât aprilie 2019.

Numerarul companiei rămâne robust, la 5,8 miliarde euro, comparativ cu 6,7 miliarde euro în aprilie 2019.

Pentru următorii doi ani, Inditex prevede, pe lângă investițiile în platforma de vânzări digitală, renunțarea la magazinele mici (care reprezintă 5-6% din total) și continuarea dezvoltării celor cu suprafețe generoase. Inditex intenționează să dețină o rețea de 6.700-6.900 de magazine în următorii doi ani, de la 7.412 în prezent.

În ce privește dezvoltarea regională, planurile privesc stimularea platformelor online ale brandurilor Bershka, Pull&Bear și Stradivarius în China și Japonia.

Inditex se angajează ca, până în 2025, majoritatea materialelor folosite la fabricarea hainelor să fie sustenabile, organice și reciclate.

În ce privește magazinele noi, cel mai recent este Zara din WangFujing (Beijing, China), cel mai mare magazin din Asia și care înglobează tehnologii și servicii de ultimă generație pentru o experiență de shopping integrată.

În țara noastră, următoare deschidere este programată la Brașov, pentru magazinul Bershka.

Credit foto- Inditex (Zara Brisbane – Australia)