Pandemia de coronavirus a lovit puternic în retailul american, iar mall-urile au fost cele mai afectate. Potrivit unui studiu al Coresight Research, până la 25.000 de magazine fizice din Statele Unite ar putea fi închise definitiv anul acesta, ca afect al pandemiei.
Majoritatea dintre ele sunt amplasate în mall-uri, se spune în raportul Coresight. Prin comparație, numărul magazinelor închise SUA în 2019 a fost de 9.800.
Ca tipologie de retail, magazinele department store și cele de fashion sunt printre cele mai afectate.
„Dacă un client-ancoră închide, chiriașii mai mici îi vor urma exemplul,” spune Deborah Weinswig, CEO al Coresight Research. „Marile lanțuri de fashion vor crea un efect de domino în cadrul centrelor comerciale, generând închideri în lanț,” adaugă ea.
Potrivit companiei de consultanță în real estate Cushman & Wakefield, Statele Unite au cel mai mare spațiu de retail pe cap de locuitor din lume, dar se confruntă cu cele mai mici vânzări.
La jumătatea lunii martie, retailerii americani au închis magazinele, și chiar dacă restricțiile s-au mai redus în prezent, în numeroase state, marea majoritate a spațiilor comerciale sunt închise sau funcționează la capacitate limitată. Până acum, JC Penney, Victoria’s Secret și Pier 1 Import au anunțat închiderea definitivă a 4.000 de magazine. Numeroase alte branduri americane precum Neiman Marcus, Nordstrom, Sears, Bed Bath and Beyond sau J Crewau intrat în insolvență.