Lucrurile mici pot face diferența: culoarea potrivită a șosetelor poate crea o ținută interesantă, o pernă pufoasă poate adăuga confort unei canapele, iar niște șervete elegante pot transforma o simplă masă într-un decor sofisticat.
Această filozofie a fost motorul celor trei decenii de succes ale companiei Ponti pe piața din Moldova. Producătorul oferă o gamă largă de produse, de la șosete colorate și ciorapi la modă, până la articole esențiale pentru casă, precum fețe de masă, șervețele, perne decorative, șorțuri și altele.
Compania a început acum 30 de ani într-un mic atelier din Chișinău, unde primele perechi de șosete au fost tricotate de o mână de angajați. Astăzi, este unul dintre cei mai importanți producători din Republica Moldova și a devenit un brand accesibil pentru femei, bărbați și copii. În ultimii ani, afacerea a beneficiat de sprijinul BERD și al Uniunii Europene.
Dacă până nu demult compania s-a concentrat în special pe prezența în magazine fizice din centre comerciale și malluri, de curând se încearcă o stabilizare pe rețelele online și pe propria platformă de vânzări. Cu ajutorul programului BERD Advice for Small Businesses, Ponti și-a integrat canalele online și marketing-ul social media în strategia de vânzări.
Comerțul online are una dintre cele mai mari rate de creștere din lume, iar pandemia de coronavirus a amplificat procesul de dezvoltare, datorită faptului că se poate atinge o audiență internațională.
Pentru a putea să-și creeze o identitate și a obține avantaje competitive în peisajul tot mai aglomerat al pieței online, Ponti a trecut printr-un proces de rebranding. Noul său site încorporează sisteme de plată online și este ușor de navigat, este optimizat și pe telefonul mobil sau pe tabletă, pentru cei din generația Millenials.
În perioadele de carantină, compania a dat startul unor campanii pe social media și în martie și-a crescut forța de muncă cu 55%. Următorul pas este să se facă cunoscută în afara Moldovei.
Potrivit BERD, peste 250 de companii mici și mijlocii au beneficiat de sprijin prin programul Advice for Small Businesses, cu finanțare din partea UE.