Azi s-a redeschis oficial magazinul parizian Samaritaine, după un efort de renovare de 750 milioane €, care a urmat cu scrupulozitate istoria acestei proprietăți reprezentative.

Deținut de grupul de lux LVMH, noul Samaritaine s-a deschis după o restaurare titanică care a cuprins 70.000 mp, în inima capitalei franceze. S-au mobilizat pentru renovare în jur de 800 de artizani francezi, pictori, sculptori, auritori și fierari. Spațiul promite să fie noua destinație preferată a eleganței pariziene și să atragă cumpărători din țară și turiști internaționali.

LVMH a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al magazinului în 2001, iar restul acțiunilor în 2010. Dar a fost forțat să-l închidă în 2005 din motive de siguranță. Redeschiderea a fost inaugurată oficial de președintele francez Emmanuel Macron și de șeful executiv al LVMH, Bernard Arnault.


Grupul de lux LVMH a lansat Nona Source
Jucătorii de lux mizează pe piața din China


Samaritaine este, de asemenea, un proiect urban cu utilizare mixtă. Impactul pozitiv al LVMH asupra economiei locale este dat de cele aproape 3.000 de locuri de muncă pe care le-a creat în timpul lucrărilor de renovare. Iar după deschidere, aici vor lucra zilnic 1.700 de angajați pentru a aduce la viață magazinul.

Clădirile – care îndeplinesc cele mai exigente standarde de mediu – adăpostesc, de asemenea, o creșă cu spațiu pentru 80 de copii și 96 de locuințe publice (administrate de Paris Habitat).

Situat între Luvru și Les Halles, complexul Samaritaine joacă un rol esențial în renașterea cartierului, cuprinzând o zonă pietonală cu acces direct la celebrul pod Pont Neuf.

Ușor de identificat grație noii fațade de sticlă ondulată de pe strada Rivoli – proiectată de firma japoneză Sanaa, câștigătoare a prestigiosului Premiu Pritzker pentru arhitectură în 2010 – Samaritaine și-a recăpătat uimitorul acoperiș integral din sticlă, cu cadru din fier în stil Eiffel.

Structura de 37 pe 20 de metri a fost proiectată în 1907 de arhitectul Frantz Jourdain. La fel de somptuoase sunt ceramica din piatră de lavă emailată Art Nouveau, scara monumentală și pictura murală reprezentâng un păun, lungă de 115 metri, creată de Francis Jourdain.

 Cifre:

  • 70.000 mp renovați, din care 20.000 mp spațiu de retail și 15.000 mp spațiu de birouri
  • 700 angajați
  • 000 persoane și 280 companii franceze implicate în renovare
  • 600 de branduri pe 7 nivele
  • 12 restaurante exclusive
  • 343 paneluri de sticlă imprimate pentru fațada creată de Sanaa
Credit foto – LVMH