Agenția Maghiară de Fashion și Design (HFDA) a reușit să convingă guvernul maghiar să recunoască moda ca sector prioritar în cadrul strategiilor postpandemie. Astfel, sectorul a beneficiat de sprijin în valoare de aprope 70 milioane de euro sub formă de subvenții pentru designeri, mărci și lucrătorii din industrie.
HFDA pune la dispoziția membrilor săi o rețea internațională importantă de promovare, sub marca-umbrelă, Budapest Select. Sub conducerea lui Zsofia Bata-Jakab, agenția a reușit ca anul trecut, pe timp de pandemie, nu doar să organizeze o conferință online pentru industrie (Budapest Fashion & Tech Summit), la care a adus-o cap de afiș pe cunoscuta stilistă Anna Dello Russo, ci și să asigure un program de recuperare de urgență de 28 de milioane de euro de la guvernul maghiar, destinat industriei modei din această țară.
Din cauza cererilor crescute venite din industrie, acestor bani li s-au adăugat în decembrie anul trecut alte 41,5 milioane de euro. Ungaria este unul dintre puținele exemple globale în care industria modei este recunoscută ca „sector prioritar” în cadrul strategiilor postpandemie.
Mai întâi, agenția a realizat un studiu cuprinzător pentru a evalua impactul pandemiei. Astfel, a arătat că în 2019 aproximativ 3.000 de companii din sectorul modei generau peste 80% din veniturile sectorului din export, oferind locuri de muncă pentru aproape o sută de mii de oameni. Cei 400 de participanți la sondaj au raportat că cea mai mare provocare a fost scăderea cererii consumatorilor cu 75% sau mai mult. În schimb, cheltuielile lor nu se schimbaseră semnificativ.
Tot anul trecut, în luna octombrie, HFDA a organizat Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), în format online. În această lună, între 25 și 26 martie va avea loc o nouă ediție digitală a BCEFW.