Nevoia te învață. Așa a plecat austriacul Markus Weilguny, creatorul brandului Hosn, în căutarea pantalonului perfect, care să combine eleganța cu performanța sport. Markus este deținătorul centurii negre la arte marțiale, maestru al mânuirii armelor, cascador profesionist cu mai multe recorduri Guinness în portofoliu, așa că a identificat o nevoie pe piață și s-a gândit să o acopere: aceea a pantalonului numai bun pentru personaje James Bond din viața reală.

„Am început să producem în 2019, plecând de la ideea libertății de mișcare într-un pantalon elegant. Inițial, publicul nostru țintă era format din membrii personalului de securitate, bodyguarzi, forțele speciale, în acea zonă ne încadram. Pentru aceștia am încercat să venim cu cel mai bun pantalon posibil, la care am adăugat mai apoi și alte tipuri de produse, cămăși, jachete”, a explicat Markus în timpul târgului ISPO.

Odată cu pandemia de COVID-19 și cu explozia vânzărilor online, clientela brandului Hosn s-a mișcat într-o altă direcție, astfel că principalii săi clienți în acest moment sunt oameni de afaceri, manageri, personal de birou, executivi care spun că și-au căutat mereu un costum care să fie pur și simplu confortabil și în care să nu se simtă „ca într-un costum”.

„Sperăm ca pantalonii noștri să fie purtați chiar la practicarea exercițiilor fizice, de vreme ce în prezent lucrăm împreună cu un medic ortoped la dezvoltarea unui tip de pantalon care să le ofere clienților flexibilitatea și siguranța unui astfel de produs. „

Hosn se concentrează în prezent pe piețele din Germania, Austria, Elveția și SUA, și caută să se extindă prin toate canalele disponibile în retail, angro, B2B. „Producem multe uniforme pentru companii și ne-ar plăcea să ne îndreptăm către orice nișă care caută ținute elegante, dar care să ofere suport pentru acțiuni fizice.” (M.W.)

Dacă ar fi după creatorii start-up-ului Hosn, pe viitor vom avea nevoie doar de o singură pereche de pantaloni: pantalonii Agent pentru ele sau ei. Fie că sunt purtați cu un costum, în călătorii, în timpul activităților sportive și în aer liber sau chiar de agenți secreți – pantalonii eleganți din material stretch, cu un aranjament inteligent al buzunarului, sunt o soluție potrivită. Nu se calcă, au extindere în patru direcții, sunt realizați din materii prime durabile, arată bine, sunt confortabili și totodată hidrofugi și respirabili.

Cel puțin așa îi descriu cei de la Hosn. Dar se pare că pantalonul lor i-a impresionat și pe membrii juriului ISPO Brandnew Award de anul acesta, care i-a nominalizat printre finaliștii concursului. Totul s-a mișcat foarte repede.

„În 2019, agenții noștri au finanțat prima campanie de crowdfunding și au dat startul visului Hosn de a sprijini mișcarea sănătoasă și încrederea în îmbrăcămintea ready to wear. Dar încă din 2016 am început să dezvoltăm acest tip de îmbrăcăminte prietenoasă cu mișcarea. De atunci, Hosn Universal Trousers sprijină agenți ai ONU și KFOR, mari corporații și antreprenori care gândesc mare, poliție și securitate, dar și doctori și terapeuți, precum și actori și cascadori pe numeroase platouri de filmare din Hollywood, Europa, Asia și Africa”, spun reprezentanții Hosn.

Dar nu se poate vorbi de pantalonul perfect, acesta este încă în dezvoltare. Scopul final al Hosn este de a crea „cel mai funcțional pantalon elegant din lume”. Deloc timid sau lipsit de ambiție.

Cât despre țesături, tot ce putem afla este că au fost concepute în Italia în anii 1950 pentru curse de viteză „și au fost continuu rafinate într-un science-fiction purtabil de care clienții se pot bucura și astăzi”.

Pantalonii vin cu caracteristici speciale în funcție de cel care-i poartă: pentru oamenii de afaceri au cleme de susținere a cămășii și buzunare pentru cărți de vizită. Pentru cei care călătoresc buzunar pentru sticla cu apă și buzunar de siguranță pentru pașaport. Pentru cascadori și cei din industria filmului talie căptușită și nasturi superplați. Pentru cei din securitate și forțele de ordine, buzunare ascunse pentru tocul pistolului, iar pentru iubitorii de natură talie căptușită pentru rucsacuri și buzunar pentru sticlă.

Prețul unui pantalon pornește de la 188 € și poate ajunge la 288 €, în timp ce prețul unui costum variază între 960 și 1.200 €. Țesăturile sunt realizate în Italia, iar producția pieselor se realizează în Europa (ready-to-wear), respectiv Thailanda (made-to-measure).