Matei Ladea, cofondator și managing partner al Sarto, a declarat că dorește să cumpere anul acesta o fabrică de confecții textile în România, pe care să o reorganizeze pentru producția de costume pe măsură.
„Ne dorim să ne deschidem propria linie de producţie de costume făcute pe măsură, motiv pentru care în 2019 am lansat prima ofertă de achiziţie a unei fabrici. Nu a fost acceptată atunci de potenţialii vânzători, iar în 2020 am început să lansăm mai multe oferte pentru că multe fabrici s-au închis. În următoarele luni vom identifica o companie care doreşte să ne vândă şi să putem implementa un serviciu industrial pentru producţia costumelor pe măsură în România“, a declarat Matei Ladea în emisiunea ”Investiți în România”, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.
Matei Ladea mizează, de pe o parte, pe creșterea cererii de produse croite pe măsură, și pe de altă parte, pe scăderea cererii de produse de serie, ceea ce va duce la eliberarea de capacități de producție. „Estimăm că investiţia pentru a pune la punct o linie de costume şi cămăşi pe măsură se ridică până la 1 milion de euro pentru a începe cu un volum mic spre mediu, adică o capacitate de 20-50 de costume pe zi, 50-80 de cămăşi pe zi, şi peste 1 milion de euro dacă vorbim de 80-100-120 de costume pe zi“, a mai adăugat Ladea pentru Ziarul Financiar.
În aceeași emisiune, fondatorul Sarto și-a anunțat intenția de a achiziționa un brand existent sau de a fuziona cu unul pentru a asigura comenzi pentru linia de producție și pentru a-și crește cota de piață.
Sarto a fost fondat de Matei Ladea și Alexandru Drăgan în 2011 ca producător de costume pe comandă în sistem semi-industrial, cu producție în microfabrici din Italia și Olanda. În 2015, Sarto a deschis în România un atelier pentru costume pe comandă su misura. Grupul este și unic distribuitor al brandului de pantofi Loake pentru 12 țări din Europa Centrală și de Est, și se pregătește să lanseze propria gamă de încălțăminte. Anul trecut, Sarto a obținut venituri de 1,5 milioane de euro, în creștere cu 17% față de 2019.
Credit foto: SARTO bespoke