Pentru retailerul online multibrand Answear, sezonul estival 2023 a adus schimbări în preferințele consumatorilor de fashion online, iar anumite categorii și branduri au evoluat surprinzător în privința cererii. 

Potrivit Answear, clienții sunt din ce în ce mai interesați de brandurile scandinave, acestea înregistrând o creștere de 200% față de 2022. De asemenea, brandul propriu Answear.LAB, a marcat o creștere neașteptată de 10% din totalul vânzărilor din această vară.

„În această vară am adăugat un număr de 30 de branduri noi în portofoliu, cele mai multe fiind branduri scandinave, pe care le vedem ca fiind în trend. Brandurile scandinave sunt din ce în ce mai căutate și au cunoscut o creștere mare la capitolul de vânzare. Branduri precum Birger Christensen, Custommade sunt deja în creștere cu 200% față de 2022 pe Answear”, a precizat Raluca Radu, Country Manager Answear România. 

Și categoria de produse home & deco a cunoscut o creștere cu 100% față de anul trecut, la fel și accesoriile pentru înot, sandale cu toc și rochii. 

„Brandurile care cunosc cea mai mare creștere sunt Birkenstock, Crocs, Ralph Lauren, Michael Kors, Ipanema, Hugo Boss, Pinko și Elisabetta Franchi”, adaugă Raluca Radu. 

Produsul vedetă al sezonului, la secțiunea de femei de pe Answear, a fost o pereche de pantofi sport Karl Lagerfeld Kapri Kushion, iar pentru bărbați o pereche de sneakers Hugo Leon.

Peste 85% dintre comenzi au fost făcute de pe device-uri mobile, iar o mare parte dintre ele au venit direct din aplicația mobilă. În medie o comandă a conținut 1,3 produse, iar comanda medie s-a situat la 360 lei.

„Am observat că, în procesul de achiziție, tendințele sunt mai importante decât prețurile sau discounturile. Am mai sesizat o creștere a vânzărilor pe materialele din fibre naturale cum ar fi mătase, in, vâscoză și bumbac, în această ordine”, susține Raluca Radu.