Genco Trade, companie care deține licența brandului Intersport în România, a obținut anul trecut afaceri de 233 de milioane de lei, o creștere de 3% comparativ cu anul 2021. 

Prezentă pe piața de retail cu produse sport din 1996 și deținută de Intersport Athletics din Grecia, compania cu 406 angajați a avut un profit în scădere de 21% anul trecut, ajungând la 5,3 milioane de lei. 

În România, primul magazin Intersport s-a deschis în Piaţa Unirii, în 2004, iar în prezent sunt deschise 32 de magazine, dintre care șapte în București, în principalele mall-uri, câte două magazine în Constanța, Iași, Brașov și Ploiești, și câte unul în orașe precum Târgu Mureș, Cluj, Piteşti, Suceava, Buzău, Timișoara și altele. 

Cel mai bun an de până acum al companiei a fost 2008, când obținea venituri de 489 de milioane de lei. Pe atunci însă și concurența era mai mică. Între timp, piața a devenit mult mai ofertantă și și-au făcut loc o mulțime de noi jucători. 

În ultimii ani, piaţa articolelor sportive a crescut constant, iar retailerii din acest domeniu s-au dezvoltat tot mai mult, deschizând noi magazine în ţară.

Pentru unii retaileri, precum Hervis, 2022 a fost cel mai bun an de până acum, cu vânzări de 84 milioane euro. Retailerul polonez de echipamente sportive 4F a deschis zece magazine anul trecut, ducând la dublarea reţelei sale de magazine. Alți retaileri importanți sunt Decathlon, Sport Vision și Sportisimo. Decathlon rămâne liderul detaşat al pieţei, cu un business de aproape 1,3 mld. lei în 2022. 

Foto: Facebook Intersport Romania