Alessandro Michele, directorul creativ al Gucci, a anunțat recent că brandul va avea doar două prezentări de modă pe an, din cinci câte erau până în prezent. Gucci este doar unul dintre exemplele marilor branduri care și-au modificat calendarul colecțiilor, din cauza pandemiei de Covid-19.
Michele sprijină totodată ideea restabilirii din rădăcini a sistemului modei, plecând de la creativitate și inovație, într-un ritm mai puțin alert. În acest moment, industria modei ar fi fost în pregătiri pentru show-urile din septembrie, dar cum lanțurile de furnizare s-au destabilizat, mult branduri au luat decizii radicale. Dries Van Noten nu va mai avea show-uri până în 2021, iar Saint Laurent a anunțat că va avea propriul său calendar. Van Noten a sugerat că ar trebui schimbat și sistemul de plasare a comenzilor, iar hainele de iarnă ar trebui să se vândă în sezonul rece.
Într-o scrisoare deschisă, o mulțime de creatori internaționali s-au exprimat în favoarea reformei calendarului modei. Printre aceștia se numără Riccardo Bellini (Chloe), Mary Katrantzou, Craig Green, Mattias Magnusson (Acne Studios), Kate and Laura Mulleavy (Rodarte), Gabriela Hearst, Angela Missoni și alții.
„Am convenit că mediul actual, deși provocator, oferă oportunitatea unei schimbări fundamentale și binevenită, care va simplifica afacerile noastre, făcându-le mai durabile din punct de vedere ecologic și social și, în cele din urmă, aliniindu-le la nevoile clienților,” se spune în scrisoarea designerilor.
Fashion week-urile sunt însă aducătoare de venituri orașelor unde au loc, generând pentru New York, Londra, Milano și Paris venituri de aproape 960 milioane de euro.