Grupul francez Hermès, unul dintre cei mai importanţi actori din industria luxului de la nivel mondial, vrea să intre pe piaţa locală cu un magazin propriu în centrul Bucureştiului, în zona Ateneului, potrivit surselor ZF.
Brandul va veni direct, nu în sistem de franciză, potrivit modelului de lucru al companiei. Aceasta este cea mai importantă veste din ultimii 16 ani pentru industria locală a luxului, după ce în 2008 Louis Vuitton deschidea un magazin propriu la Bucureşti, în zona de retail a hotelului Marriott.
Fondată în 1837 în Franţa, casa Hermés are în prezent 300 de magazine în 45 de țări și produce în special în Franţa, în peste 50 de fabrici proprii, potrivit datelor de pe site-ul propriu.
Hermés are magazine în principalele oraşe ale lumii, în regiunea Europei Centrale și de Est fiind prezent în Polonia (Varşovia) şi Cehia (Praga). Alte buticuri sunt în Grecia, Turcia și Austria.
Potrivit celui mai recent raport al companiei, afacerile la nivelul anului 2023 au ajuns la 13,4 miliarde de euro, o creștere de 21% față de anul precedent. Compania are în prezent 22.040 de angajați, dintre care 62% în Franța, iar numărul acestora a crescut cu 2.400 de persoane anul trecut, dintre care 1.400 în Franța. Tot anul trecut s-au deschis magazine noi în Naples, Aspen și Los Angeles Topanga (SUA) și în Tianjin și Chengdu (China), iar alte nouă au fost renovate și mărite.