În perioada 26 februarie – 5 martie se desfășoară Săptămâna Modei de la Paris, eveniment care reunește cele mai mari case de modă din Franța și de pe plan global. În paralel, are loc târgul de specialitate Tranoï Woman, unde expun în jur de 100 de branduri creative, în principal europene.

La Paris se anunță un sezon aglomerat, cu numeroase show-uri de modă în care designerii vor expune viziunea brandurilor lor pentru sezonul Toamnă/Iarnă 2024. Vor avea loc pe scenele din Paris 108 de spectacole și prezentări, iar specialiștii și buyerii așteaptă cu interes trei debuturi cheie: Seán McGirr la Alexander McQueen, Chemena Kamali la Chloé și Pelagia Kolotouros la Lacoste.

Printre alte evenimente de interes se numără cele pentru care este recunoscută scena pariziană, precum Dior, Loewe, Hermès, Balenciaga, Valentino și Chanel, precum și Miu Miu, Victoria Beckham, Courrèges, Dries Van Noten și Rick Owens. 

Coperni va organiza cel mai mare spectacol de până acum în ceea ce privește capacitatea, iar Mugler va organiza un spectacol cinematografic „dark glamour”, potrivit declarațiilor lui Adrian Corsin, managing director al companiei.

Show-ul Louis Vuitton va marca cea de-a 10-a aniversare a lui Nicolas Ghesquière la conducerea creativă a casei, iar Ester Manas, Off-White, Vetements și Marine Serre revin în calendarul evenimentului. 

În ce privește Tranoï, târgul beneficiază de o selecție atentă a expozanților, în special case de modă creative din țări cu tradiție precum Franța, Italia, Spania, Danemarca, dar sunt și câteva branduri japoneze precum Shinyaseki, coreene (Finoacinque, Ethos) sau poloneze (Berla).

Potrivit Statista, în 2024, veniturile piaței de îmbrăcăminte din Franța se vor ridica la 40,65 miliarde de dolari, iar creșterea anuală este estimată la 1,16% până în 2028.

Cel mai mare segment de pe piață este îmbrăcămintea pentru femei, cu un volum de piață de 22,53 miliarde de dolari în 2024. În comparație, Statele Unite ale Americii generează cel mai mare venit de pe piața de îmbrăcăminte, estimat la o valoare de 359 de miliarde de dolari în 2024.

Chiar dacă 87% din vânzările de pe piața de îmbrăcăminte din Franța nu sunt atribuite luxului, industria modei din această țară continuă să fie lider în materie de îmbrăcăminte de lux, cu istoria sa bogată și mărcile emblematice care stabilesc tendințe globale.

Foto: Tranoï Facebook