Dacă credem că producția de haine din România este pe un trend ascendent, aceasta nici nu suferă comparație cu retailul de modă (dacă ne referim la marile lanțuri internaționale). Astfel se explică și dezvoltarea spectaculoasă pe care a avut-o Quehenberger, furnizor de soluții logistice (depozitare și transport) pentru retaileri de modă, care din 2013 până în prezent și-a crescut spațiile și personalul de zece ori.
Dezvoltarea de spații logistice dedicate confecțiilor merge mână în mână cu creșterea vânzărilor marilor retaileri pe piața românească, lucru confirmat și de informațiile publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe. Astfel, C&A România a obținut anul trecut o cifră de afaceri netă de 375.076.371 lei față de 314.414.244 lei în 2015. Un alt mare lanț de retail, H&M, a obținut anul trecut o cifră de afaceri netă de 760.562.655 lei, în creștere față de 665.279.330 lei în 2015. Dar dacă ne raportăm la numărul de magazine (doar cinci) și la cel de angajați, cel mai profitabil pare să fie totuși Peek & Cloppenburg, cu o cifră de afaceri de 208.889.378 lei în 2016, în urcare față de 2015, când obținea 166.719.147 lei.
Alexandru Catană, country manager Bulgaria & România al companiei Quehenberger, explică pentru Dialog Textil care este dinamica businessului pe care îl conduce și planurile pentru viitorul apropiat, care vizează o creștere a suprafețelor de 35.000 mp în București și în țară.
Cum ați descrie evoluția Quehenberger în România, când a fost deschis primul depozit?
Începând cu anul 2013, evoluția companiei Quehenberger România a prezentat dinamica cea mai accelerată din sectorul în care activăm. Dacă în 2013 aveam circa 100 de angajați și 10.000 de metri pătrați de depozite, la finele anului acesta compania noastră va opera peste 100.000 de metri pătrați de depozite cu peste 1.000 de angajați permanenți, la care se adaugă și forța de muncă pe care o avem de la companiile de leasing de personal, cu care colaborăm în perioadele de vârf.
V-ați extins aici ca urmare a nevoilor unui client internațional sau pentru că era nevoie pe piață?
Ne-am extins atât datorită clienților noștri tradiționali (companii internaționale și jucători locali), cât și contractelor noi câștigate pe ambele segmente.
Care este valoarea cumulată a investițiilor? Ați construit singuri sau ați achiziționat?
În general, toate depozitele noastre sunt închiriate de la marii dezvoltatori prezenți pe piață. Cu toate acestea, la fiecare 10.000 de metri pătrați utilizați investițiile în sistemele de stocare, sistemul informatic aferent, mobilier, vestiare etc. se ridică la circa un milion de euro.
Cine sunt clienții Quehenberger din România și ce facilități le oferiți companiilor din retailul sau producția de confecții?
Clienții noștri sunt mari retaileri precum H&M, C&A, Peek&Clopenburg, Deichmann, PPT și alții. Din experiența noastră, companiile nu caută facilități speciale, ci un serviciu complet de calitate la un raport calitate-preț eficient. În pachetul nostru de servicii includem și așa-numitele „value added services” din care fac parte pregătirea mărfii pentru livrare la magazine prin sortare, etichetare, ambalare etc. Prestăm aceste servicii pentru retailerii de fashion în depozitele din București, Cluj-Napoca și Timișoara.
Colaborați și cu fabrici de confecții din țară și cu retaileri locali? Puteți să ne dați exemple?
Colaborăm cu diverși producători locali, iar ca urmare a comenzilor venite din partea clienților acestora, grupuri internaționale. Din nefericire, din cauza unor aspecte care nu țin întotdeauna de etica de business, nu am reușit să întemeiem parteneriate strategice directe cu marii producători români.
Asigurați transportul din și spre România? Care sunt destinațiile principale și ce parc auto aveți?
Da, asigurăm transportul în și dinspre România, iar destinațiile principale sunt Europa de Vest. Parcul nostru auto numără în prezent 400 de autocamioane.
Faceți și grupaje? Ce tarife aveți și de ce ar trebui un retailer să aleagă Quehenberger?
Efectuăm transporturi și în regim de grupaj. Cred că retailerii ar trebui să colaboreze cu noi datorită calității serviciilor noastre.
Cum vă merge în prezent, aveți vreun plan de investiții? Vă extindeți ca suprafață sau țintiți alte zone?
Și acest an continuă dinamica accelerată de care vorbeam mai sus. Ne extindem suprafețele cu peste 35.000 de metri pătrați doar în acest an, atât în București, cât și în țară. Ne bucurăm tare mult că eforturile noastre sunt apreciate de clienții noștri și că aceștia continuă să ne învestească cu încredere în continuare.