Odată ce moda devine tot mai personalizată, se înmulțesc și soluțiile dedicate personalizării produselor vestimentare. Iar printul pe țesătură este prima și cea mai la îndemână variantă, preferată atât de marile case de modă, cât și de brandurile de fast-fashion precum Zara sau de designerii tineri care vor să-și facă loc pe piață.

Unul dintre furnizorii de soluții de print pe textile cu prezență și pe piața românească este Konica Minolta.

Potrivit lui Sorin Sumanaru, team leader al departamentului Production Printing Sales la Konica Minolta, japonezii vor lansa și în țara noastră, pe parcursul acestui an, soluțiile de print pe textile. Portofoliul companiei cuprinde deja o serie de șase echipamente de imprimante inkjet, care pot acoperi diferite nevoi de volume de producție. “Tehnologia pentru capetele de tipărire este Konica Minolta, acestea fiind recunoscute pentru calitatea superioară a printului”, declară Sorin Sumanaru. Imprimantele sunt de mari dimensiuni și denumiri care te duc cu gândul la explorarea spațiului – Nassenger SP 1 sau Nassenger Pro 1000, care are capacitatea de a realiza 1.000 de metri pătrați pe oră.

Chiar dacă a crescut interesul pentru tehnologia digitală în raport cu cea tradițională în ultimii 20 de ani, printul digital nu ar fi putut să ajungă la performanțele de azi fără îmbunătățirea și dezvoltarea continuă ale printului inkjet. În prezent, în țara noastră există posibilitatea imprimării în rolă pe textile naturale la București, la Colorberry (Compugrafix), dar sunt multe companii care folosesc printere digitale de dimensiuni mici.

În ce privește Konica Minolta, Sumanaru explică pentru Dialog Textil că și firma japoneză are în portofoliul său imprimante inkjet pentru textile naturale pentru lățimi mari, de 1,8 metri. Firma japoneză țintește ca și clienți potențiali atât marii jucători din industrie care acoperă segmentul de vopsitorie prin tehnologia “clasică”, cât și businessuri noi care presupun crearea de linii de producție bazate pe print digital și tratament chimic pre și postprintare. “România este o piață foarte dinamică și educată din perspectiva imprimării, cu cerere mare de print digital care în general este satisfăcută de țări cu tradiție în textile”, explică Sumanaru.

Pe segmentul echipamentelor digitale de producție de documente, Konica Minolta se înscrie printre liderii pieței. ”În ceea ce privește tipărirea pe textile, acesta este un nou business la nivel de Europa de Est. Echipamentele noastre au fost vândute în Europa de Vest (în special în Italia), ca și în Turcia, Rusia, China și Japonia. Ne dorim ca și în România să avem același succes”, adaugă reprezentantul Konica Minolta pentru Dialog Textil.

Compania furnizează în România servicii de instalare, traininguri specializate de operare și de produs, servicii de mentenanță și livrare de piese de schimb și consumabile la nivel național.