Un climat de instabilitate caracterizează afacerile în acest început de an. Situațiile conflictuale din plan internațional sunt departe de a se fi rezolvat, iar tensiunile SUA – China continuă, în ciuda unor rezolvări de moment. La fel și incertitudinea cauzată de Brexit și presiunea socială, grevele și protestele din toate colțurile lumii.
În acest context zugrăvit sumar își încep anul businessurile din textilele și confecțiile românești, în marea lor majoritate dependente de retailerii din vestul Europei. Aceștia, la rândul lor, sunt sub presiunea pieței și a competitorilor din online, a brandurilor no-name care vând pe internet sau a discounterilor care își măresc tentaculele pe toate piețele.
Ce ne așteaptă în 2020? Peisajul pare să fie dominat de sustenabilitate. Este un cuvânt atât de uzitat în ultima vreme, încât începe să-și piardă din valoare, cu toate că acest concept va contura în viitor linia de demarcație dintre profitul și insolvența afacerilor. Producătorii trebuie să-și crească amprenta sustenabilă în orice fel posibil, ca argument decisiv de luat în calcul la masa negocierilor cu clienții. Presiunea socială va crește și clienții se vor îndrepta tot mai mult spre furnizori responsabili și etici. Iar România trebuie să fie pe lista scurtă, atât prin salariile oferite, cât și prin condițiile decente de muncă și apropierea față de piețele de desfacere, care înseamnă un impact mai mic asupra mediului.
În prima ediție din an, încercăm să deslușim care sunt tendințele din mediul de afaceri al modei în 2020. Tema se continuă cu un raport legat de sustenabilitate și de un articol privitor la moda vegană și ignoranța care plutește asupra acestui subiect.
Ne vom opri și asupra unor afaceri locale precum FIG Iași, un business de proiectare vestimentară, și Iraida Fashion, care merge într-o direcție mai artistică. Vă propunem un interviu cu Georgiana Mocanu, fondatoarea parfumurilor Step Aboard, care fac ravagii în Europa. Coperta îi aparține producătorului de ață Amann, care oferă o perspectivă amplă asupra pieței.
Un an cât mai bun tuturor și să încercăm să ținem aproape! Industria românească mai merită o șansă.