ChoozFit, Cultural Sustainability in Fashion, WoolWays și WasteLess Fashion sunt cele patru inițiative românești selectate printre semifinaliștii proiectului european Reimagine Fashion 2020, lansat în luna ianuarie, care își propune să premieze cu €150,000 trei dintre cele mai creative proiecte.

Scopul Reimagine Fashion este să schimbe comportamentele privind moda sustenabilă. Competiția din acest an este dedicată proiectelor la început de drum care schimbă felul în care se produce, cumpără, utilizează și reciclează moda. Fiecare dintre cei trei finaliști va primi un premiu de €50,000, iar juriul va decide cine sunt câștigătorii în luna noiembrie.

Europenii cumpără în medie 12 kg de haine pe an, iar industria modei este unul dintre cei mai mari poluatori ai planetei. Prin procesele de fabricare sunt eliberate în atmosferă 195 milioane de tone CO2 și se folosesc 46 miliarde metri cubi de apă. Hainele însumează între 2 și 10% din impactul asupra mediului din cadrul consumului UE. În același timp, peste 30% din garderoba europenilor nu se folosește decât o dată pe an. Odată aruncate, peste jumătate din haine nu sunt reciclate, ci sfârșesc în groapa de gunoi, pentru a fi arse sau lăsate să se dezintegreze.