Chiar dacă este încă stare de urgență până pe 15 mai, iar populația a fost sfătuită să rămână pe cât posibil acasă și să evite deplasările, unii retaileri au decis să redeschidă spațiile comerciale. Printre aceștia se numără Stefanel, care a redeschis de pe 4 mai doar magazinele sale stradale din București (Piața Romană și Dorobanți), precum și JYSK, care începând cu 23 aprilie a redeschis 11 magazine din țară.

Stefanel România a anunțat pe pagina sa de Facebook că redeschiderea magazinelor stradale se face cu respectarea măsurilor de igienă și sănătate, iar la colecția de primăvară/vară se aplică o reducere de 50%.

Iar cum o mare parte dintre achiziții s-a îndreptat spre online, unii retaileri multibrand precum Fashion Days au decis să își deschidă platforma și celor care aveau doar magazine offline, unde aceștia au putut veni cu gamele de produse și stocurile aferente.

În prezent, moda este unul dintre sectoarele cele mai afectate de coronavirus. Cum vânzările online reprezintă doar 10% din total, mare parte a retailerilor au de suferit de pe urma închiderii magazinelor fizice, în special cele amplasate în malluri și centre comerciale. Începând cu 15 mai, vor putea fi deschise însă și magazinele din malluri care au acces direct spre exterior, precum H&M sau Zara din Unirea Shopping Center.

În total, peste 9.000 de magazine din România au fost afectate de închiderea mallurilor, potrivit unei analize realizate de Cushman & Wakefield Echinox. Pierderile dezvoltatorilor sunt estimate să se ridice la 15-20 milioane de euro.

Foto: Stefanel Piața Romană