Dacă în prima perioadă de pandemie măștile faciale erau considerate o necesitate, acum, odată ce situația s-a mai relaxat, ele devin accesorii de modă. Politicieni, designeri sau vedete aleg să-și demonstreze creativitatea stilistică apelând la măști deosebite, iar pe stradă, în locul clasicelor măști chirurgicale din nețesute, se văd tot mai des măști din bumbac sau chiar piele, cu modele și sloganuri inspiraționale sau amuzante.
Noua realitate impune în continuare câteva reguli de distanțare socială, iar purtarea măștii este una dintre ele. Dacă președinta Slovaciei, Zuzana Caputova, a fost primul om politic care a ieșit în public purtând o mască asortată rochiei, casele de modă și retailerii se întrec în oferte de măști „fashion”, chiar dacă oferă mai degrabă un confort psihic decât o protecție adecvată.
Givenchy a lansat un set de șapcă cu masca detașabilă la prețul de 450 euro, în timp ce măștile Rag & Bone sau Reformation se vând la 25-30 de euro.
La noi, măștile din bumbac sau amestec pot fi achiziționate chiar de la supermarketuri, la prețuri de până în 7 lei/bucata pentru cele de la Uniconf Lenjerie, sau direct de la diverși retaileri online. T-shirt Factory vinde la 12 lei/bucata măști imprimate cu sloganuri amuzante, iar Hermosa vinde pachete de 10 bucăți măști reutilizabile, cu dublură TNT, la prețul de 59,9 lei.
Carmen Grigoriu, Alison Hayes, Dress to Impress și alții vând pe platforma FashionUp măști fashion reutilizabile, la prețuri între 4 și 9 lei pe bucată, în timp ce Itri Sportswear vinde pe eMAG.ro măști cu strasuri la prețul de 29,9 lei. O companie din Sibiu a lansat sub brandul Ambrant niște măști din piele, cu filtru încorporat care se poate schimba, la prețul de 120 lei, iar pe platformele artizanilor precum Breslo sau Etsy ofertele de măști sunt din abundență.