Un sondaj realizat de confederația italiană Sistema Moda Italia (SMI), care reunește unele dintre cele mai puternice companii de textile și fashion din această țară, relevă pierderi de 3,5 miliarde euro în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut.

Studiul analizează problemele cu care s-au confruntat companiile italiene de textile și modă din cauza Covid-19 și impactul pe care pandemia l-a avut asupra afacerilor.

Aproape 95% dintre companii au folosit sistemele de siguranță socială oferite de stat, implicând peste 80% dintre angajați în 80% din cazuri.

În ce privește climatul afacerilor, 42% dintre companii au înregistrat scăderi ale veniturilor între 20 și 50%; 28% dintre ele au raportat scăderi între 10 și 20%, iar 7% au scăzut cu peste 50%.

Rata medie de scădere a veniturilor la nivelul industriei a fost de 25,4%.

SMI informează că, la nivelul industriei, pierderile cumulate ale veniturilor pentru primul trimestru al acestui an ar putea fi de 3,5 miliarde euro, comparativ cu perioada similară din 2019.

Aproape jumătate dintre companii (49%) au raportat micșorări ale comenzilor între 20 și 50% comparativ cu 2019, iar 29% dintre ele au înregistrat scăderi între 10 și 20%.

O altă analiză privește valoarea exporturilor de textile și modă italiană, iar volatilitatea și nesiguranța piețelor i-au împins pe cei de la SMI să estimeze o scădere de 20% pentru această perioadă, reprezentând aproape 6 miliarde euro, asemănătoare situației din perioada crizei din 2009-2013.

 

Credit foto – AKAStudio Collective (Pitti Immagine Uomo, ianuarie 2020)