Brandul britanic de modă de lux Burberry a raportat o creștere cu 18% a vânzărilor din magazine în primul trimestru al anului, datorită revenirii pieței din China, arată Reuters.
Vânzările din China continentală, cea mai mare piață a brandului, au crescut cu 46% în cele 13 săptămâni până la 1 iulie, reflectând ieșirea țării din blocajul cauzat de COVID-19 anul trecut.
Grupul a mai spus că vânzările în Europa au crescut cu 17%, grație cererii venite din partea turiștilor din SUA și Orientul Mijlociu. America a rămas însă un punct slab. Vânzările trimestriale au scăzut pe această piață cu 8%.
„Cererea venită din partea cumpărătorului aspirațional s-a redus puțin… dar ne așteptăm la valori mai mari din partea clienților cu venituri ridicate, care cumpără produse la prețuri mai mari, în special articole din piele și îmbrăcăminte”, a declarat presei șeful interimar al finanțelor de la Burberry, Ian Brimicombe.
Brimicombe a mai spus că turiștii par să se întoarcă în Europa continentală, mai degrabă decât în Londra, și că Burberry presează guvernul britanic pentru o nouă schemă de taxe pe vânzări pentru a-i atrage.
Compania cu o tradiție de 167 de ani, cunoscută pentru trenciurile sale, a reiterat, de asemenea, estimările privind creșterea veniturilor de două cifre pentru anul financiar 2024.
Potrivit Burberry, îmbrăcămintea de exterior și articolele din piele s-au vândut bine. Noile produse ale designerului casei, Daniel Lee, vor fi disponibile în magazine începând din septembrie.
Credit foto: Burberry Facebook