La nouă luni după implementarea tehnologiei AI care ușurează cumpărăturile online, motorul de căutare online de modă GLAMI.ro a comunicat statistici care demonstrează o creștere a vânzărilor partenerilor prin acest tool.
Fondat în Cehia, GLAMI.ro a luat decizia de a trece de la căutarea online bazată pe text, pentru a le oferi vizitatorilor căutarea folosind imagini și filtrare a produselor, bazată pe AI. Această funcție apare ca un modul de sine stătător pe pagina de start, în versiunile mobile și desktop.
În prezent, fanii de cumpărături online pot găsi pe glami.ro peste 730.000 de produse de la peste 13.000 de mărci.
Statistici căutarea folosind imagini pe GLAMI (octombrie 2019 – iunie 2020)
Potrivit reprezentanților Glami.ro, în perioada octombrie 2019 – iunie 2020, ratele de conversie ale vânzărilor care decurg din instrumentul de căutare prin imagini au fost de două ori mai mari pentru magazinele online partenere, comparativ cu conversiile generate prin căutarea obișnuită, de tip text și filtrarea manuală a produselor.
De asemenea, în timpul testării tool-ului de căutare prin imagini, GLAMI a aflat că 80% dintre utilizatorii care au folosit instrumentul de căutare folosind fotografii au utilizat capturi de ecran pentru a căuta produse și au fost mai interesați de ținutele bloggerilor și de colaje de produse tip moodboards decât de a încarca foto cu celebrități.
Cele mai căutate produse prin instrumentul de căutare folosind imagini au fost rochiile înflorate și pantofii sport. Utilizatorii români au fost, de asemenea, interesați să caute ținute din seriile TV transmise pe platforme precum Netflix, cel mai înalt clasament al căutărilor fiind deținut de serialul TV „Stranger Things”.
La nivel mondial, platformele GLAMI sunt vizitate de peste 45 de milioane de utilizatori în fiecare lună.