Târgul Milano Unica a reprezentat dintotdeauna principalul element creativ pentru toți profesioniștii din domeniul modei de lux. Și anul acesta, deși au participat un numar foarte restrâns de expozanți, am putut asista la o prezentare sintetică a noii evoluții a culturii contemporane transpuse în modă, abordând teme originale care unesc tendințele modei cu inspirații provenite din arte, cinema, muzică și tradiții din toată lumea.
Culorile prezentate au avut tonuri naturale, folosind pigmenți naturali alături de tonuri dramatice pentru a provoca emoții profunde, în special pentru ținutele elegante de seară. Datorită schimbărilor volatile ale vremii de pe tot globul vom observa mai multe tonuri de vară în timpul iernii.
Tendința tonurilor verzi pentru sezonul toamnă/iarnă 2021-22 prezintă valori de nuanțe vibrante, dar naturale. Paleta de culori verzi canalizează nuanțele inspirate dintr-o pădure parcă fermecată, de la minerale spumante la plante bogate și rădăcini vibrante.
Rămâne în continuare în tendință faimosul galben GEN Z care a fost anticipat deja în previziunile site-ului de tendință WGSN și New York Times deja din vara aceasta.
Țesăturile abordează ca temă dominantă efectele geometrice și double-face fabrics, matlassè și jacquard. Se evidențiază echilibrul între structuri și finisaje. Nylonul are forme tridimensionale geometrice și intarsii de lână. Mătasea este imprimată și brodată cu paiete translucide. Damascul are imprimeuri geometrice din catifea. De la macramé la jacquard sau la țesături cu silicon injectat, există atâtea opțiuni care vin în sprijinul creativității și personalității fiecăruia.
Totodată, din cauza pandemiei de Covid-19, asistăm la o informație cu mult mai filtrată prin prisma rețelelor sociale decât în anii precedenți. Atât tinerii, cât și generațiile anterioare vor suferi o modificare de percepție a realității prin prisma categoriei identității sociale la care aspiră.
Membrii Gen Z (tinerii între 18 și 21 ani fiind incluși în această categorie) sunt considerați dependenți de utilizarea tehnologiei și a rețelelor social media, care joacă un rol semnificativ in procesul lor de socializare.
Fiind în proces continuu de utilizare a internetului încă de la naștere, designul și aspirația la stilul de viață sunt văzute prin prisma rețelelor sociale, un proces diferit de cel tradițional prin care moda impune o direcție clar definită.
Pentru tinerele generații, tendința trebuie luată în seamă pur orientativ, ținând cont că un videoclip muzical poate introduce oricând în tendință elemente noi și culori considerate demodate sau lipsite de stil, mai ales cu multitudinea de tendințe și branduri existente pe piață.
Masele de tineri care vizitează frecvent rețelele sociale au afișat anul acesta fusta de tenis Nike datorită TikTok și cardiganul patchwork Loewe popularizat de Harry Styles sau o culoare devenită tendință datorită videoclipului Dynamite al grupului BTS cu peste 86,3 milioane de vizualizări.
Rămâne de văzut câte dintre aceste filtre generatoare de tendințe vor schimba sau ce vor promova din noile tendințe și ce impact estetic va avea asupra comunității.