Producătorul de cămăși Brainconf SA a anunţat că va închide magazinele sale din mall-uri şi își va schimba strategia de business pentru partea de retail. Nou concept se va axa în special pe linia de produse premium şi pe deschiderea unei reţele de magazine în străinătate.

Președintele companiei, Silviu Dumitrache, a declarat pentru economica.net că cererea unor centre comerciale de a le solicita chiriașilor plata chiriei, inclusiv pe perioada stării de urgență, nu a fost în beneficiul acestora.

„În contextul actual, nu ni s-a părut potrivită solicitarea unor centre comerciale, precum Cotroceni Park, de a continua să plătim chirie pe perioada în care magazinele nu au putut fi folosite, în lockdown, dar și pe perioada următoare, astfel că am decis să nu prelungim astfel de contracte”, a spus Silviu Dumitrache.

Potrivit celui mai recent raport de activitate al firmei, înaintat Bursei de Valori București, Braiconf a înregistrat în primul semestru din 2020 o cifră de afaceri de 19.933.231 lei (4.126.963 euro), în scădere cu 2,29% față de 30 iunie 2019.

Scăderea cifrei de afaceri a fost cauzată de reducerea veniturilor din vânzările produselor marca proprie, prin magazinele Braiconf, magazine ce au fost închise în perioada 23.03.2020 – 15.06.2020 din cauza pandemiei de Covid.

În structura cifrei de afaceri, dacă vânzările de pe piața internă au scăzut cu 108%, cele la export au înregistrat o creștere de 9,71% față de primul semestru din 2019.

Braiconf SA a încheiat semestrul I cu un profit de 1.665.475 lei.