Cererea crescută de produse medicale de pe piață împinge tot mai mulți oameni de afaceri spre investiții în această direcție. Iar cum pandemia de coronavirus a transformat peste noapte masca chirurgicală în articolul must-have al momentului, cei care pot să-l ofere beneficiază de un mare avantaj comercial.

Majoritatea celor care au văzut o mare oportunitate în acest moment sunt importatorii, iar cei mai avantajați au fost cei care aveau deja relații comerciale cu China. Dar sunt și câteva cazuri de investitori care s-au îndreptat spre producția de măști pe plan local.

The Makeup Shop, companie care comercializează articole de beauty și înfrumusețare, este un astfel de exemplu. Firma intenționează să înceapă producția de măști chirugicale de unică folosință, în trei straturi, peste două luni.

„În momentul de față avem utilajele aproape finalizate și lucrăm la construcția halei,” declară un reprezentant al firmei.

Până când ajung utilajele în țară și se trece la instalarea lor, proprietarii afacerii vor avea o sarcină destul de dificilă – să găsească materia primă necesară. Iar până când România va produce nețesutele specifice zonei medicale mai este de așteptat.

The Makeup Shop, cu sediul în Iași, are un site cu vânzare de produse cosmetice. Potrivit Ministerului Finanțelor, compania a înregistrat în 2018 un profit de 3.756.258 lei, la o cifră de afaceri de 13.828.196 lei.