La 20 de ani de la lansarea platformei sale online, retailerul spaniol Mango țintește să ajungă la vânzări de 1 miliard euro până în 2021, doar din e-commerce. Compania a anunțat că de la începutul acestui an și până în octombrie, veniturile din online au depășit cu 5% totalul încasărilor pe întreg anul trecut, care s-a ridicat la 564 milioane euro.
În ciuda pandemiei de coronavirus și a închiderii magazinelor pe perioada stării de urgență, compania se așteaptă să încheie anul cu încasări de 800 milioane euro, o creștere de 40% față de 2019.
Potrivit directorului Mango Online, Elena Carasso, “nu ne-am fi imaginat să atingem 1 miliard euro când am lansat platforma de e-commerce în 2000. Este o țintă extrem de ambițioasă, dar vor face toate eforturile pentru a o atinge.”
Comerțul online în timpul COVID-19
Creșterea vânzărilor online se datorează pe de o parte celor aproape 3 milioane de noi clienți pe care firma i-a câștigat de-a lungul anului, dintre care 900.000 de mii doar în perioada de lockdown, când vânzările au crescut cu peste 50%.
În timpul acelor luni, Mango a implementat câteva măsuri pentru a-și întări poziția online și a face față cererii. Una dintre ele a fost să transfere 200.000 de articole vestimentare din magazinele fizice spre canalele online, pentru a crește disponibilitatea acestora.
Apoi, și-a adaptat serviciile la noua situație cauzată de COVID-19 și a extins perioada de retur la 60 de zile. Compania a investit și în marketing digital, care a crescut cu peste 30% în acest an și a optimizat comunicarea cu clienții, adaptând baza de date și personalizând experiența clienților.
Mango folosește noi tehnologii bazate pe inteligență artificială pentru a îmbunătăți serviciile post-vânzare și lucrează la includerea francizelor sale în operațiunile online prin dezvoltarea unor niveluri diferite de integrare.