La nouă ani de la lansare, compania cu capital românesc Blue Lagoon Clean, specializată în servicii de curățătorie de haine, trece de la statutul de SRL la SA. În 2018, Blue Lagoon a lansat un mare centru de procesare ecologică a hainelor, printr-o investiție de aproape 1 milion de euro. Serviciul de colectare și livrare gratuită stă la baza modelului de business al companiei.
“Contextul economic este unul dificil, luând în considerare criza care se prefigurează, prețurile în continuă creștere și nu în ultimul rând inflația. În vremuri de recesiune, investițiile în active, nu doar protejează banii, dar și oferă randamente foarte bune atunci când situația economică se stabilizează”, spun Cristina Tarasevici și Vlad Elias, co-fondatorii companiei Blue Lagoon Clean.
Din punct de vedere al cifrei de afaceri, compania a înregistrat creșteri de la an la an. La nivelul industriei curățătoriilor de haine creșterile sunt de 6-8%, în timp ce Blue Lagoon Clean înregistrează creșteri de peste 20% anual. În 2021, comparativ cu 2020, creșterea a fost de 47%. Cu privire la profitabilitatea netă, compania se situează în jurul valorii de 15%, având în vedere că anual o parte din investiții sunt direcționate către echipamente.
În ultimii trei ani, compania a realizat investiții de peste 80.000 euro în echipamente și în dezvoltarea aplicației interne de tip ERP/CRM utilizată în gestiunea companiei și a relației cu clienții. În 2021 au fost investiți 20.000 euro în deschiderea diviziei pentru curățarea încălțămintei și a articolelor din piele. Pentru viitor, compania plănuiește dezvoltarea celui mare centru de procesare ecologică a hainelor din Europa.
“După acest pas – tranziția de la SRL la SA, vizăm dublarea capacității de procesare prin construcția celui mai mare centru de procesare a hainelor din Europa, păstrându-se în același timp angajamentul luat pentru oferirea de servicii de calitate folosind echipamente cu impact minimal asupra mediului. Pentru atingerea acestui obiectiv, pe lângă continuarea parteneriatului cu cei de la Electrolux, dublarea capacității logistice pentru serviciul de colectare și livrare gratuită se va face prin achiziția de autovehicule electrice, care vor fi încărcate în proporție de 100% de panourile solare de care va dispune hala”, susțin Cristina Tarasevici și Vlad Elias.
Conform celor doi fondatori ai Blue Lagoon Clean, următorii ani vor marca piața curățătoriilor de haine printr-o regândire a modelului de business, plecând de la tehnologiile folosite, canalele de distribuție a serviciilor și nu în ultimul rând, modul de lucru al angajaților.