Glami, platformă europeană online din segmentul fashion, anunță înființarea Glami Ventures, fond ce are ca scop investirea în proiecte de descoperire a produselor orientate spre clienți, tehnologii AI și software, care facilitează dezvoltarea întregului ecosistem e-commerce.
În plus, începând cu luna noiembrie a anului 2022, Ján Kešelák a fost numit de către Glami Group în poziția de CEO. Înainte de promovare a ocupat funcția de Chief Revenue Officer al companiei, iar în ultimii cinci ani a fost responsabil de extinderea în Grecia, țările Adriatice și Baltice.
Sarcina lui va fi să finalizeze transformarea companiei dintr-un motor de căutare fashion într-o platformă lider de descoperire a modei, bazată pe hiper-personalizare și inteligență artificială. Tomáš Hodboď, fondatorul companiei și actualmente partener în grupul de investiții Miton, a preluat funcția de șef al Glami Ventures.
Compania italiană Stileo, pe lista priorităților
Schimbarea managementului corespunde viziunii pe termen lung a Glami, reprezentată și de finalizarea integrării companiei italiene de e-commerce Stileo. Jucătorul strategic de pe piața italiană, cu o echipă de 30 de membri, a fost achiziționat de Glami în primăvara lui 2022, iar Kešelák a fost cel care s-a concentrat pe dezvoltarea echipelor de marketing și de business development.
„Scopul nostru este să accelerăm transformarea de la un motor de căutare, așa cum încă îl cunoașteți, la o platformă pentru descoperirea modei, bazată pe inteligență artificială (AI) și învățare automată de ultimă generație, pe care o creăm noi înșine”, explică Kešelák.
Fondul Glami Ventures, căruia i se alocă 5 milioane de euro pentru primul an, are ca scop dezvoltarea inteligenței artificiale în comerțul electronic, sprijinirea proiectelor care ajută consumatorii să aleagă și să achiziționeze produse online, dar și susținerea proiectelor de economie circulară.