Acţiunile H&M au crescut joi cu 15%, până la un maximum din ultimele zece luni, după ce retailerul de fashion a raportat un profit operaţional surprinzător pentru primul trimestru, datorită unui câştig unic şi ca urmare a reducerii costurilor, în pofida tendinței clienților de a reduce cheltuielile.

În timp ce H&M pare că îşi ţine sub control costurile, compania se confruntă cu dificultăţi în competiția cu principalul rival Inditex, proprietarul Zara şi al altor mărci, precum şi cu extinderea rapidă a unor retaileri online de modă, cum ar fi SHEIN şi Temu, informează Reuters.

”Relaţia calitate-preţ pe care o oferim este, cu adevărat, foarte importantă pentru clienţi în acest moment”, a declarat directorul general Helena Helmersson pentru Reuters.

Profitul operaţional a fost de 725 de milioane de coroane suedeze (69,73 milioane de dolari) în primul trimestru fiscal al companiei, faţă de 458 de milioane de coroane cu un an mai devreme. Acest lucru s-a datorat în mare parte unei creşteri unice de 1,1 miliarde de coroane, ca urmare a reevaluării pachetului său majoritar de acţiuni la platforma de revânzare la mâna a doua Sellpy. H&M a declarat că Sellpy, în care deține majoritatea acțiunilor (79,84%), este acum parte din grup.

”Într-un moment în care consumatorii cer din ce în ce mai multe produse la mâna a doua, am ajuns în punctul în care a avut sens să facem această consolidare. De asemenea, vedem destul de multe sinergii”, a spus Helmersson.

Marja de profit operaţional a H&M a fost de 1,3%, în creştere faţă de 0,9% cu un an mai devreme. Helmersson a spus că retailerul înregistrează progrese către obiectivul său de obținere a unei marje operaționale de 10% anul viitor, țintă pe care analiștii de la Credit Suisse consideră că ar fi „foarte dificil” de atins.