Nouă mărci noi de retail, printre care și Primark au intrat sau vor intra pe piața din Cehia în primele șase luni ale acestui an. Majoritatea sunt mărci de modă, de la cele value la cele de lux precum Balenciaga.

Brandurile, toate de proveniență europeană, aleg să-și deschidă magazinele în centrele comerciale și stradal, într-un raport echilibrat. Cel mai proeminent dintre noii sosiți este Primark, lanț de modă din Irlanda care și-a deschis primul și cel mai mare magazin în Piața Wenceslas din Praga, pe 17 iunie.

Magazinele din Cehia au fost închise timp de 234 de zile, cea mai lungă perioadă din toată Europa, dar noi mărci aleg să intre în continuare pe această piață.

Succesul lui Primark e garantat

Lanțul de modă Primark din Irlanda cunoaște foarte bine potențialul capitalei cehe, și și-a deschis primul și cel mai mare magazin de stradă din regiunea CEE pe 17 iunie 2021. Până acum, celelalte magazine ale sale din regiune au funcționat în centre comerciale – în Polonia și Slovenia, iar un altul este planificat ca parte a extinderii centrului comercial Eurovea din Bratislava.

Jan Kotrbáček, partener și șef al echipei de retail Cushman & Wakefield: „Lansarea Primark din Praga este, fără îndoială, cea mai importantă nouă intrare pe piața locală, în segmentul modei și accesoriilor de familie – și nu doar anul acesta, ci în aproape ultimii 20 de ani. Ultima sosire similară a fost deschiderea magazinului H&M în 2003 și, înainte de acesta, a unor mărci precum Zara, C&A, Marks & Spencer și New Yorker. La nivel global, Primark a fost una dintre cele mai de succes și progresiste companii din domeniul său, așa că cred că va reuși cu siguranță și în Republica Cehă. ”

 

Moda stradală din Praga

Raportul dintre stradă și centre comerciale este și a fost destul de echilibrat în Cehia. Cele mai multe sosiri din prima jumătate a acestui an se află pe segmentul modei. Versace s-a întors în Cehia și a deschis un nou magazin.


281 de magazine Primark, redeschise până la 15 iunie
Primark are 21 de furnizori în România


Dedoles, un producător slovac de șosete, lenjerie intimă și accesorii, a deschis primul său magazin la Praga. Conceptul său este unul foarte reușit. Veniturile sale din 2020 s-au ridicat la 400 milioane CZK (15,6 milioane euro) și vinde către 600.000 de clienți din 20 de țări.

2021: vor veni mai multe branduri noi

Sunt mai multe mărci de retail care intenționează să-și deschidă magazine în Republica Cehă anul acesta, multe dintre ele pe segmentul modei, precum Chanel și Balenciaga (ambele în Pařížská), iar Anson’s, Modivo și eObuv.cz în centrele comerciale.

În total, numărul mărcilor ar putea fi comparabil cu anii precedenți – 25 de nume noi au intrat în 2020, și 24 un an mai devreme.

Credit foto: Primark.com