Cele mai mari mărci de sport din lume au încasat zeci de miliarde de dolari din vânzările de echipamente sportive și îmbrăcăminte în ultimii ani. Dar, pe măsură ce vânzările lor au crescut și au atins noi maxime, valorile stocurilor lor s-au confruntat cu scăderi sub nivelurile observate în 2021.

Potrivit datelor publicate de SportsLens.com, valoarea acțiunilor combinate ale Nike, Adidas și Puma, primele trei mărci de sport din lume, a scăzut cu peste 50 de miliarde de dolari de la an la an. Adidas a pierdut 32 de miliarde de dolari din valoarea stocului, aproape dublu față de Nike și Puma împreună.

Deși toate cele trei mărci de sport au înregistrat scăderi ale prețurilor acțiunilor, pe tot parcursul anului 2022, Adidas a fost cel mai grav afectat. Anul trecut, cel mai mare producător de îmbrăcăminte sport din Europa și al doilea la nivel mondial a oprit colaborarea cu Ye, cunoscuta vedetă Kanye West, din cauza remarcilor antisemite ale rapperului. Drept urmare, veniturile anuale ale vânzărilor de îmbrăcăminte ale Adidas au scăzut cu 5%, până la 9,3 miliarde de dolari, ajungând înapoi la nivelurile din 2017. Prețul acțiunilor companiei s-a prăbușit, de asemenea, ștergând zeci de miliarde de dolari din capitalizarea sa de piață.

Potrivit datelor YCharts, valoarea acțiunilor Adidas era de aproximativ 117 miliarde de dolari în martie anul trecut. În următoarele șase luni, cifra a scăzut la 67,6 miliarde de dolari și a continuat să scadă. Statisticile arată că producătorul german de îmbrăcăminte sport a încheiat anul 2022 cu o valoare a stocurilor de 64 de miliarde de dolari. Deși această cifră a crescut la 84,3 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului 2023, Adidas tot a pierdut 32 de miliarde de dolari sau 27% din valoarea stocului de la an la an, aproape dublu decât Nike și Puma la un loc.

Valoarea stocului Puma a scăzut cu 30% de la an la an, Nike a înregistrat o scădere cu 10%

Puma a asistat, de asemenea, la o scădere de două cifre a capitalizării pieței anul trecut. Deși al treilea producător mondial de îmbrăcăminte sport a încasat sume-record, de 3 miliarde de dolari din vânzările de îmbrăcăminte în 2022, prețul acțiunilor sale a scăzut semnificativ.

În martie 2022, capitalizarea de piață a Puma a fost de 12,8 miliarde de dolari. Până la sfârșitul anului, această cifră a scăzut la 8,3 miliarde de dolari. După o revenire la peste 10 miliarde de dolari în primele două luni ale anului 2023, valoarea acțiunilor mărcii germane a scăzut din nou, la 8,9 miliarde de dolari în martie, marcând o scădere masivă de 30% de la an la an.

Nike și-a văzut valoarea stocului în scădere cu 10% în această perioadă. Deși gigantul american de îmbrăcăminte sportivă a încasat anul trecut 13,5 miliarde de dolari din vânzările de îmbrăcăminte, valoarea stocului a scăzut cu 13,8 miliarde de dolari, de la 133,7 miliarde de dolari în martie 2022 la 119,9 miliarde de dolari săptămâna trecută.

Foto: Adidas Originals