Compania Eltra Logis, specializată pe servicii de transport și logistică pentru producătorii și retailerii de fashion, și-a diversificat în ultima perioadă oferta și a redus expunerea pe acest segment. 

Astfel, dacă acum cinci ani acesta clienții din textile și fashion reprezentau 85% din cifra de afaceri, în prezent au ajuns la doar 45% – 50%, după cum declară Elena Jianu, fondatoarea Eltra Logis pentru Forbes. În perioada pandemică, când industria de fashion a înregistrat o cădere ca urmare a închiderii magazinelor fizice, Eltra Logis a văzut o oportunitate în diversificarea bazei de clienți și a decis să opereze pentru mai multe industrii, iar în prezent colaborează și cu companii din domenii precum automotive, comerț, industrie și farma.

Eltra Logis a început în 2006 ca transportator de mărfuri pe umerașe, ducând marfa producătorilor români de fashion către retaileri din Vestul Europei, în principal Spania. Investițiile ulterioare au vizat construirea propriul parc logistic de lângă Pitești, care a fost extins anul trecut cu încă 2.000 mp, suprafață de depozitare specializată pentru marfă frigorifică. Alți 2.000 mp s-au dat în folosință în acest an, iar până la finalul lui 2024 se va ajunge la un total de 10.000 mp de spații logistice.

După ce anul trecut a obținut o cifră de afaceri în jurul a 6,8 milioane de euro în 2022, pentru anul în curs estimările sunt pozitive, iar comenzile de până acum ar putea genera afaceri de până la 8,4 milioane de euro pentru Eltra Logis.

Destinațiile principale rămân Spania, Portugalia, Italia, Franța și Olanda. Reprezentanta Eltra Logis punctează că, în ultima vreme, a crescut nevoia de  transport către Franța pentru clienții din fashion. Iar pe relația România-Spania, compania reușește să transporte, săptămânal, cinci camioane de linie și oferă un serviciu de tip abonament pentru toate tipurile de grupaje.