Gigantul spaniol de fast fashion Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creştere cu 54% a profitului net în perioada februarie-aprilie 2023. 

Vânzările şi-au menţinut ritmul de creştere în aceste trei luni, după un nivel solid în 2022, când a depăşit alţi retaileri, afectaţi de inflaţia ridicată, potrivit informațiilor Reuters. Astfel, în primul trimestru al lui 2023, grupul spaniol a atins un profit net de 1,16 miliarde de euro, o cifră cu mult mai mare decât se așteptau analiștii.

Conform rezultatelor financiare, vânzările au crescut cu 13%, până la 7,6 miliarde de euro, datorită unei evoluții foarte bune la nivelul magazinelor fizice, cât și în ceea ce privește platformele online. După cum au declarat oficialii grupului, noile colecții au fost bine primite în piață, iar vânzările au crescut în toate zonele geografice și în toate lanțurile grupului.

Capitalizarea bursieră a Inditex a depăşit pentru prima dată 100 miliarde de euro săptămâna trecută. Compania se confruntă cu provocarea de a menţine un nivel competitiv al preţurilor, în pofida presiunilor asupra costurilor, inclusiv o creştere cu 20% a salariilor pentru angajaţii de la magazinele din Spania.

Strategia Inditex prevede menţinerea unor preţuri mai ridicate în afara zonei euro. În Statele Unite, Mexic sau Arabia Saudită unele preţuri sunt cu până la 91% mai ridicate decât în Spania. 

În luna mai, brandul Zara a fost lansat și în Cambodgia, aici grupul deschizând primul său magazin în format fizic și un magazin online.