Retailerul internațional de modă Primark a deschis astăzi cel de-al doilea magazin din România, în cel mai mare mall din București, AFI Cotroceni. Inaugurarea este la doar șase luni după primul magazin Primark, deschis în Park Lake înaintea Crăciunului, iar investiția în noul spațiu se ridică la 10 milioane de euro.
Magazinul Primark din AFI Cotroceni se întinde pe 3.200 mp, pe un singur etaj, puțin mai mic decât cel din Park Lake (3.500 mp), iar deschiderea are loc chiar înainte de sezonul vacanțelor de vară, astfel încât vizitatorii vor găsi în magazin cele mai noi colecții, inclusiv costume de baie, costume de plajă și rochii, precum și multe alte produse din gama de îmbrăcăminte pentru femei, bărbați, copii, articole pentru casă, beauty și accesorii.
Maciej Podwojski, Director de vânzări al Primark, Europa Centrală și de Est, a declarat, în cadrul unei discuții cu presa, că Primark nu va fi niciodată “învins la prețuri, acest lucru face parte din ADN-ul nostru”. El precizează că, în perioada dinaintea intrării pe piața locală, când vizita centrele comerciale românești, a fost uimit de cât de „dinamice și pline de clienți” și de cât de „moderne” erau acestea.
Retailerul are în continuare planuri de investiții în ECE, cu două noi magazine în Polonia, care urmează să fie deschise în cursul acestui an, și primul magazin din Ungaria, la Budapesta, care urmează să fie inaugurat în 2024. Astfel, în regiunea ECE Primark va ajunge la 13 magazine pe șase piețe. În prezent, Primark operează o rețea de peste 420 de magazine în 16 țări din Europa și SUA. Aprovizionarea magazinelor din România se face tot de la depozitul din Brno, Republica Cehă, care deservește inclusiv piețele din Austria și Germania.
Podwojski a mai spus că brandul “lucrează îndeaproape cu companiile din lanțul de aprovizionare” și că numărul acestora a depășit 800, din 26 de țări. “Luăm în considerare angajamentul de sustenabilitate, care implică materiale reciclate sau din surse durabile, dar ne interesează și ca muncitorii care lucrează la confecționarea produselor noastre să obțină salarii decente”.
Producția se realizează preponderent în India, Bangladesh și China, dar “avem și fabrici în România, Italia, Franța, Marea Britanie și alte țări europene”, a mai spus el. “Toate hainele care nu se vând sau rămân în urma procesului de producție, sunt donate unei organizații de caritate, iar aceasta le refolosește”. În prezent, 50% din hainele Primark sunt realizate din “materiale reciclate sau din surse mai durabile”, iar retailerul s-a angajat să dubleze această cifră până în 2030.
Deocamdată, retailerul se oprește la cele două spații din Capitală, chiar dacă reprezentantul companiei crede că sunt multe oportunități pe piața locală: „Am venit aici să stăm, nu ne grăbim, nu deschidem zece magazine într-un an, chiar dacă am deschis al doilea după șase luni, ceea ce e rapid pentru o piață nouă. Personal, eu cred ca sunt multe oportunități în România”, a punctat Maciej Podwojski, adăugând că au fost săptămâni în care magazinul din Park Lake a avut cele mai bune vânzări din regiune.
Săptămâna aceasta, Primark deschide patru noi magazine în Europa și SUA, precum și un magazin extins în Marea Britanie, reprezentând o investiție totală de peste 50 de milioane de euro și o suprafață suplimentară de 12.600 mp de spațiu comercial. Joi, Primark va deschide noi magazine în Dundrum, Irlanda, primul său magazin din Lanzarote, Spania (al 58-lea pe piața spaniolă) și va inaugura, de asemenea, un nou magazin Primark în Green Acres, New York, al 18-lea magazin din SUA. Astfel, numărul total de magazine Primark la nivel global va ajunge la 425.
Deocamdată, magazinul nu oferă și shopping online, nici click & collect pe piața românească, iar site-ul servește mai degrabă pentru ca clienții să poată vizualiza o parte dintre produse.