Chiar dacă luna septembrie duce cu gândul la frunze arămii și sfârșit de an, pentru industria modei este “regina” anului. Septembrie este luna cea mai aglomerată, cu cele mai mari târguri, cele mai faimoase săptămâni ale modei și cu cele mai bune ediții ale revistelor dedicate acestui fenomen care aprinde atâtea pasiuni.

În ce privește târgurile românești, dacă până acum nu prea aveam cu ce să ne mândrim, în această lună ne bucură faptul că suntem partenerii Textil Technology Show, un eveniment desfășurat la Romexpo căruia îi dorim cât mai multe ediții. Este extrem de necesară existența, pe piața noastră, a unui târg care să se adreseze industriei și să reunească în același loc soluții și informații esențiale unui mediu de afaceri tot mai competitiv.

În această ediție Dialog Textil dedicăm coperta business-ului Eltra Logis, care se mută în casă nouă. Elena Jianu, unul dintre cei mai dinamici manageri pe care-i cunosc, explică de ce era nevoie de această investiție într-o nouă platformă logistică greenfield destinată produselor de modă, cu o capacitate de 140.000 de produse pe umeraș, rodul unei investiții de 3 milioane euro.

Tot în numărul de septembrie aflăm și povestea brandului Zuza Muza, dedicat pieței plus size. Pornit de Mădălina Mitan, brandul vine ca o gură de aer proaspăt pe o piață înțepenită în convenții și rigidități.

Ia românească devine subiect de emoji, grație eforturilor Izabelei Măndoiu și echipei sale. Aflată în spatele brandului care-i poartă numele, Izabela este una dintre cele mai bune ambasadoare ale iei românești. Produsele sale sunt de inspirație românească, unele dintre ele chiar cusute manual de femei din zona Argeșului.

Încheiem cu o porție consistentă de modă, dinspre partea scandinavă de data aceasta: Copenhagen Fashion Week, o ediție nici prea-prea, nici foarte-foarte. Dar care atestă fără drept de apel puterea unei piețe.