Integratorul de servicii de marketing direct Mediapost Hit Mail își oferă sprijinul pentru toate magazinele care până în prezent vindeau exclusiv sau 90% offline, iar acum se văd nevoite să își reconfigureze întreg modelul de business, oferindu-le servicii logistice de e-commerce, de contact center și de comunicare one-to-one.
În contextul actual, în care cele mai multe magazine, în afara celor alimentare și a farmaciilor, s-au închis ori sunt pe cale să o facă, este necesară o schimbare de paradigmă și intrarea în mediul online, pentru evitarea scăderii masive a veniturilor, a disponibilizărilor și, în cele din urmă, a falimentelor.
Comerțul tradițional din România trebuie să facă rapid o reconfigurare online a modului în care funcționează, iar pentru acest lucru are nevoie de resurse și know-how care includ: platforme logistice pentru comerțul electronic, sisteme integrate de relații cu consumatorii, prin telefon, chat, mesagerie și e-mail, precum și marketing one-on-one. De asemenea, magazinele vor avea nevoie și de soluții de transport si livrare (flote de mașini, curieri, transportatori) și de spații de depozitare.
- Serviciile logistice de e-commerce și de contact center pentru e-commerce pot fi setate în maximum două săptămâni
- Peste 100.000 de magazine offline au fost închise săptămâna trecută, iar mai puțin de 5% dintre ele făceau și comerț online
- Vânzările online la nivel național ar putea ajunge în 2020 la 10 miliarde euro, după ce în 2019 s-au situat la circa 5 miliarde euro
“În acest moment, punem bazele unui nou canal de vânzare pentru clienți care până acum vindeau offline și le oferim sprijin pentru configurarea întregului ecosistem online, astfel încât să facă vânzări și să aibă venituri în maximum două săptămâni”, a explicat Marian Şeitan, Director General al grupului Mediapost Hit Mail.
Compania pune la dispoziția clienților săi o soluție logistică integrată pentru comerțul electronic, Fulfill.ro, care încorporează serviciile de preluare, depozitare, realizare de colete și administrare a retururilor, cu timpi de execuție și costuri optimizate.
Întregul proces logistic se desfășoară în depozitul Mediapost situat în Dragomirești-Vale, pe centura de Nord-Vest a Bucureștiului, care ocupă o suprafață de 10.000 mp. Acesta este dotat la standarde internaționale și a fost inaugurat în iulie 2019. În plus față de soluțiile logistice, Mediapost Hit Mail are un centru de contact (call-center) cu 40 de profesioniști care se ocupă de relația site-urilor de comerț electronic cu consumatorii, prin linii de informare telefonică, whatsapp și mesagerie online, precum și sisteme de comunicare multi-canal (SMS, email, notificări).
“În 2019, valoarea cumpărăturilor online în România s-a situat în jurul a 5 miliarde euro, iar anul acesta estimăm o adevărată explozie pe acest segment, generată de criza COVID-19, care va duce probabil la o dublare a comerțului online, vânzările putând ajunge astfel, din estimările noastre, la 10 miliarde euro în 2020. În acest context, este evident că toate magazinele și afacerile care nu au canale de vânzare online bine implementate riscă să aibă pierderi din care își vor reveni foarte greu sau deloc”, a mai punctat Marian Șeitan.
Deținut de Poșta Franceză, Mediapost Hit Mail este prezent pe piața locală de 23 de ani și a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 25,3 milioane euro. Compania are în prezent peste 400 clienți activi și operează în România, având filiale în București și Cluj Napoca, precum și în Bulgaria prin subsidiara din Sofia.